Modă eco: zero waste fashion, refolosirea materialelor textile


În primul rând, ce înseamnă modă eco? Există un trend ce poate fi numit modă prietenoasă cu planeta? Ei bine, da! Moda eco este opusă conceptului de fast fashion (adică moda de astăzi, în mare parte) și se referă la haine în a căror fabricare se ține cont de mediu, sănătatea consumatorilor și condițiile în care lucrează cei care fabrică hainele. Mai pe larg, moda eco se referă la:
- haine făcute din materiale naturale, cum ar fi bumbacul crescut fără pesticide sau mătasea obținută de pe urma viermilor de mătase crescuți organic;
- haine realizate din materiale reciclate, inclusiv cu folosirea creativă a unor materiale precum plasticul;
- haine care să țină mai mult;
- haine create fără chimicale dăunătoare, înălbitori sau vopseluri;
- haine produse în condiții în care muncitorii sunt tratați corect și sunt plătiți cu salarii echitabile. Moda eco încorporează elemente din drepturile omului, pentru că știm cu toții că unele case de modă au fabrici în tări asiatice, unde muncitorii sunt plătiți cu salarii mizere.

În această zonă eco se încadrează și conceptul de zero waste fashion - refolosirea materialelor sau a resturilor de materiale textile considerate „resturi” în atelierele de croitorie, tăierea tiparelor în așa fel încât să se folosească la maxim materialul disponibil.

Ador acest concept! Nu știam că are și un nume. Dintre hainele mici ale copiilor (cele care se aflau într-o stare bună au fost date mai departe altor copii), cele care aveau câte o pată ici-colo și-au găsit loc într-o cutie - mai multe cutii, de fapt - și așteaptă lângă mașina de cusut. La fel și puloverele, pantalonii, cămăsile sau tricourile care nu îmi mai vin sau de care m-am plictisit. Deja am folosit ceva în genul ăsta pentru a-mi face jeanși evazați, feblețea mea - dar proiectul ăsta o să-l prezint într-o postare viitoare.
Ideea este că... se poate și e foarte ok!

Ia și o prezentare în engleză care explică mai pe larg ceea ce am spus mai sus...


Ok... acum că ați prins ideea, poate vă întrebați cum ar arăta hainele create după aceste principii. Păi arată bine. Am găsit creațiile unui designer, Hannah Learner, și am fost plăcut surprinsă. Sunt modele interesante, colorate (deși pot fi și monocrome). Sunt haine vii și jucăușe, așa le-aș descrie eu. Cu multe detalii, ceea ce le transformă în piese unice. Iată câteva exemple...



Sunt sigură că există și alți designeri interesați de trendul acesta. Trebuie doar căutați și studiați - și mediatizați. Cât despre noi, mamicile sau femeile cu pasiune pentru cusut... nu ne rămâne decât să găsim timp pentru a ne pune în aplicare ideile.

Have fun,
Lav

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii