matematica

Număratul pe sărite (în 3 variante)


          Număratul pe sărite nu e numai ceva ce trebuie facut la școală pentru că e în programă... dincolo de faptul că e un bun exercițiu de adunare, îi ajută pe copiii să își însușească mai bine tabla înmulțirii (desigur, asta mult mai târziu) și apoi a împărțirii și să descopete modelele repetitive dintre numere. Deși la început, de cele mai multe ori, se numără pe sărite din 2, 5 și 10, interesante sunt și celelalte variante, mai ales din 3 în 3 și din 4 în 4.
           Pentru ca totul să fie mai distractiv, am downloadat niște fișe destul de simple dar cale le-au plăcut foarte mult (Maria a vrut și ea să facă, evident). Apoi am cautat diferite metode, în afară de folosirea numărătorii sau a beșișoarelor; oricum, ei nu sunt prea atrasi de aceste doua instrimente. Așa că pentru numărătoarea din 2 în 2 m-am apucat să fac carduri cu câte două șosete pe care le-a colorat imediat Mihai, iar pentru restul am folosit imagini cu brioșe.

          Acum, iată cum am făcut practic...


          Număratul pe sărite cu IMAGINI (din 2 în 2)
          Am pus pe masă primul card cu 2 șosete. Mihai avea deja scrisă pe fișă prima cifră, cea de la care trebuia să pornească. Apoi am pus am doilea card cu șosete și l-am întrebat câte șosete sunt acum. Sunt 4. Bun, atunci scrie pe brioșa următoare de pe fișă. Apoi am mai pus un card, iar l-am întrebat câte șosete sunt acum, el a răspuns și apoi a scris. Și tot așa până la final.
          Când am făcut cardurile cu șosete, am încercat să le fac cât mai depărtate, pentru ca el să nu le perceapă ca pe o pereche... ci ca pe șosete din perechi diferite, dar totuși separate.
          Categoric, numerele le-a descoperit prin adunare (și am insistat să facă adunarea prin metoda rapidă, nu prin numărare). Încă nu a observat modelul repetitiv al numerelor.


          Număratul pe sărite cu AXA NUMERELOR (din 3 în 3)
          Aici am folosit axa numerelor care desigur se poate folosi în toate exercițiile.
          Am pus capătul acului în dreptul numărului de la care începem (3) și i-am zis să numere 3 spații mai departe. A urmat 6. Apoi a trebuit să numere încă 3... și tot așa.
          Noi facem adunări cu axa numerelor, pe care o preferă categoric în fața numărătorii clasice. E o metodă mai simplă, pentru că nu trebuie să facă adunări, așa cum e la prima metodă.


          Numărătoarea pe sărite cu SPIRALA NUMERELOR (din 5 în 5)
          ”Spirala” asta e inspirată din cercul Waldorf. De fapt, după cum se vede in poză, tot cerc am vrut să fac și eu, dar am greșit pentru că nu l-am făcut pentru intervalul 0-40; așa mi-am dat seama că e mai ok să îl fac spirală.
          Am lucrat ca la axa numerelor. Avantajul spiralei este ca se poate ajunge pana la 100 si mai departe, dacă se dorește, pentru că o permite spațiul.


          Număratul pe sărite cu TABELUL CIFRELOR (din 5 în 5 și din 10 în 10)
          Am folosit tabelul pentru ca să-și dea seama de ”modelul” număratului cu 5 și 10. Și am avut surpriza că a scris rezulatele chiar fără să mai calculeze / numere. :)


...și Măriuca...



Pentru această activitate am folosit:
- tabelul 1-120 de aici;
- fișele cu brioșe de aici.

Lavinia

About Lavinia

Am două pisici, doi copii, oameni pe care îi iubesc și o lume maaare în care vreau să trăiesc frumos. Îmi place să învăț mereu câte ceva nou, iubesc depărtările, Luna, norii, copacii, filmele vechi și cărțile mai puțin cunoscute. Mare amatoare de smoothie și fursecuri. Îndrăgostită de cărți, stele, lucruri vechi, struguri, gutui și pisici. =^.^=
Un produs Blogger.