Număratul pe sărite (în 3 variante)


          Număratul pe sărite nu e numai ceva ce trebuie facut la școală pentru că e în programă... dincolo de faptul că e un bun exercițiu de adunare, îi ajută pe copiii să își însușească mai bine tabla înmulțirii (desigur, asta mult mai târziu) și apoi a împărțirii și să descopete modelele repetitive dintre numere. Deși la început, de cele mai multe ori, se numără pe sărite din 2, 5 și 10, interesante sunt și celelalte variante, mai ales din 3 în 3 și din 4 în 4.
           Pentru ca totul să fie mai distractiv, am downloadat niște fișe destul de simple dar cale le-au plăcut foarte mult (Maria a vrut și ea să facă, evident). Apoi am cautat diferite metode, în afară de folosirea numărătorii sau a beșișoarelor; oricum, ei nu sunt prea atrasi de aceste doua instrimente. Așa că pentru numărătoarea din 2 în 2 m-am apucat să fac carduri cu câte două șosete pe care le-a colorat imediat Mihai, iar pentru restul am folosit imagini cu brioșe.

          Acum, iată cum am făcut practic...


          Număratul pe sărite cu IMAGINI (din 2 în 2)
          Am pus pe masă primul card cu 2 șosete. Mihai avea deja scrisă pe fișă prima cifră, cea de la care trebuia să pornească. Apoi am pus am doilea card cu șosete și l-am întrebat câte șosete sunt acum. Sunt 4. Bun, atunci scrie pe brioșa următoare de pe fișă. Apoi am mai pus un card, iar l-am întrebat câte șosete sunt acum, el a răspuns și apoi a scris. Și tot așa până la final.
          Când am făcut cardurile cu șosete, am încercat să le fac cât mai depărtate, pentru ca el să nu le perceapă ca pe o pereche... ci ca pe șosete din perechi diferite, dar totuși separate.
          Categoric, numerele le-a descoperit prin adunare (și am insistat să facă adunarea prin metoda rapidă, nu prin numărare). Încă nu a observat modelul repetitiv al numerelor.


          Număratul pe sărite cu AXA NUMERELOR (din 3 în 3)
          Aici am folosit axa numerelor care desigur se poate folosi în toate exercițiile.
          Am pus capătul acului în dreptul numărului de la care începem (3) și i-am zis să numere 3 spații mai departe. A urmat 6. Apoi a trebuit să numere încă 3... și tot așa.
          Noi facem adunări cu axa numerelor, pe care o preferă categoric în fața numărătorii clasice. E o metodă mai simplă, pentru că nu trebuie să facă adunări, așa cum e la prima metodă.


          Numărătoarea pe sărite cu SPIRALA NUMERELOR (din 5 în 5)
          ”Spirala” asta e inspirată din cercul Waldorf. De fapt, după cum se vede in poză, tot cerc am vrut să fac și eu, dar am greșit pentru că nu l-am făcut pentru intervalul 0-40; așa mi-am dat seama că e mai ok să îl fac spirală.
          Am lucrat ca la axa numerelor. Avantajul spiralei este ca se poate ajunge pana la 100 si mai departe, dacă se dorește, pentru că o permite spațiul.


          Număratul pe sărite cu TABELUL CIFRELOR (din 5 în 5 și din 10 în 10)
          Am folosit tabelul pentru ca să-și dea seama de ”modelul” număratului cu 5 și 10. Și am avut surpriza că a scris rezulatele chiar fără să mai calculeze / numere. :)


...și Măriuca...



Pentru această activitate am folosit:
- tabelul 1-120 de aici;
- fișele cu brioșe de aici.

Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii