activitati cu hartie

Zambile din hartie colorata

In asteptarea florilor adevarate, am hotarat sa facem saptamanile astea numai flori din hartie colorata sau creponata, din cartoane sau alte resturi pe care le-am tot adunat in timp. Imi propun astfel sa imbunatatim motricitatea prin indoituri, prin folosirea foarfecii, ba chiar o sa ma aventurez putin si la niste figurine origami cu ei.

Craftul se potriveste la fix si cu ce fac acum amandoi la gradinita: vorbesc despre primavara. Am gasit un tutorial simplu si pe intelesul tuturor, aici, despre cum se pot face zambile din hartie colorata.

M a t e r i a l e:
  • hartie colorata A4 (verde pentru tulpina, alb, galben si albastru pentru flori)
  • creion
  • foarfeca
  • lipici la tub

T u l p i n a. Fiecare coala de culoare verde se ruleaza pe lungime astfel incat sa se obtina la final un cilindru lung, cu diametru aproximativ de 2-2,5 cm (cam cat sa intre un deget inauntru); nu se face prea subtire pentru ca vor fi probleme mai tarziu cand vine momentul lipirii petalelor. Capatul se lipeste.

P e t a l e l e. Hartia din care se fac petalele se rupe in 4 bucati. Pentru fiecare floare, eu am folosit 6 astfel de parti. Se indoaie apoi pe lungime si se traseaza liniile ajutatoare pentru taiat - ca sa le fie mai usor celor mici. Eu am impartit in 8 segmente. Ei au taiat atat cat de lunga era linia si, spre surprinderea mea, s-au descurcat perfect. :)


L i p i r e a   p e t a l e l o r. Se da cu lipici pe varful unei tulpini de hartie, pe zona netaiata hartiei-petale si apoi se infasoara pur si simplu in jurul cilindrului. E nitel dificil, dar nu foarte greu. Se repeta figura cu alta bucata de hartie-petale, care se lipeste si roluieste exact sub cea anterioara, ba chiar putin peste ea. Pentru a ''inflori'', petale se apasa putin cu degetul. La final, dupa 6 randuri  de de petale, iese ceva de genul asta...


Imi plac tare mult! Ar fi aratat bine si vreo doua zambile roz, dar nu am culoarea asta - e pe lista de luat :)). Copiii au fost incantati. Cu ocazia asta am vorbit si despre zambile... cele adevarate: ca au bulb, cand apar, cum se cultiva.


O primavara frumoasa!
Lavinia

About Lavinia

Am două pisici, doi copii, oameni pe care îi iubesc și o lume maaare în care vreau să trăiesc frumos. Îmi place să învăț mereu câte ceva nou, iubesc depărtările, Luna, norii, copacii, filmele vechi și cărțile mai puțin cunoscute. Mare amatoare de smoothie și fursecuri. Îndrăgostită de cărți, stele, lucruri vechi, struguri, gutui și pisici. =^.^=
Un produs Blogger.