Retete de demult. At Home on the Range

cartea, pe amazon
"This book is a beautiful time capsule that looks back to the roots of American gastronomy, when the values of gardening and fresh ingredients were the primary inspiration. Margaret Yardley Potter's warm, witty stories and recipes show us that our great-grandmothers instinctually understood that food is central to a life well-lived."
      Am dat peste o carte pe placul meu, o carte de retete de demult, initial publicata la inceputul secolului trecut si acum reeditata de stra-stra-nepoata maiestrei bucatarese. At Home on the Range de Elizabeth Gilbert, cu retete de Margaret Yardley Potter este o carte de bucate, cu un aer aparte. Sa nu uitam ca bunicile si strabunicile noastre gateau altfel, au trecut prin greutati mult mai mari decat noi si totusi faceau si incercau tot felul de retete noi. Nu exista sa nu ai chef sa gatesti, pentru ca nu putei comanda o pizza. Oul nu se batea bezea cu mixerul sau cu robotul in 3 minute, ci cu telul... cate dintre noi mai batem oul cu telul? Cartea are un parfum vechi, care imi aduce aminte de vremuri trecute, fotografii ingalbenite, femei cu fuste inchise la culoare si sorturi albe... si oricat le-ar fi fost de greu, zambeau. Noua, astazi, ar trebui sa ne fie mai usor; ar trebui, spun asta apasat, insa tot nu suntem multumiti si nu zambim. :)
      Am cules din preview-ul pe care il pune la dispozitie Amazon o scurta descriere a stra-stra-bunicii in cauza, o poveste haioasa, scrisa foarte bine, si apoi cateva retete care mi-au placut.




      Bucatareala placuta,
      Lavi :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii