Alte 5 poveşti cu prinţese Disney (Egmont, 2010)

Una din cărţile preferate ale Mariei este aceasta: Alte 5 poveşti cu prinţese Disney, de la Editura Egmont. Am scris că e preferata Mariei pentru că am cumpărat-o special pentru ea, însă şi Mihai e la fel de interesat de carte (îi iubeşte pe pitici, pe Ariel şi Aurora).

Este o carte de format mare (26x30cm), oarecum incomod, dar foile (48 pagini) sunt lucioase, cu ilustraţii de calitate bună, la fel de mari, deci se compensează. Cele 5 poveşti, scrise de Lara Bergen, surprind viaţa prinţeselor Ariel, Aurora, Belle, Albă-ca-Zăpada şi Jasmine după aventurile pe care le ştim deja din poveştile originale.

Tot la Egmont a apărut o carte asemănătoare cu poveştile originale ale prinţeselor, numită 5 poveşti cu prinţese. Cele două, luate împreună, pot fi un cadou perfect pentru orice fetiţă. E drept că împreună sunt destul de scumpe, dar merită.

Mai jos e dedicaţia pe care am scris-o pentru Maria. Obişnuiesc să scriu pe cărţi data când le-am cumpărat şi fie o dedicaţie, fie ocazia cu care le-am luat... e un mod de a-mi păstra amintirile şi de multe ori mi s-a întâmplat să deschid cărţi mai vechi şi, citindu-le, să-mi amintesc lucruri dragi. De exemplu, cartea asta i-am luat-o Mariei pentru că ea îmi lua cărţile şi se prefăcea că le citeşte... le deschidea şi începea să vorbească, privind rândurile, ca şi cum ar fi citit.

23.11.2010
Pentru iubita mea Bubulună mică,
cuminţică şi mereu înfometată,
hărnicuţă şi cititoare.
:) Mami Lavinia

Mica Sirenă - Misiunea de salvare a lui Ariel
Povestea se petrece înainte ca Ariel să îl cunoască pe Eric. Împreună cu Flounder, Ariel urmăreşte corăbiile oamenilor. Într-o zi, dau peste o corabie gata să se scufunde, aşa că ei încearcă să îi salveze şi planul le reuşeşte. Ajunşi înapoi în adâncuri, Ariel găseşte cuferele pierdute cu rochii şi bujuterii ale prinţesei de pe corabie. Se distrează probând rochiile, dar apoi îşi dă seama că de fapt nu sunt lucrurile ei şi se hotărăşte să face ceea ce trebuie...

Ce am învăţat de aici, cu copiii? Păi că ne putem distra super numai probând tot felul de haine - şi de atunci trebuie să fac aproape zilnic ordine în dulap :(( -, că trebuie să îi ajutăm pe ceilalţi dacă putem şi că trebuie să înapoiem lucrurile care nu ne aparţin. În plus, am repetat culorile, am învăţat despre corăbii şi câteva animale marine.


Jasmine - O surpriză magică
Jasmine nu îl găseşte pe Aladin şi nici pe ceilalţi prieteni ai lor. Nu ştie ce s-a întâmplat şi îi caută peste tot... La un moment dat, apar toţi de după tufişurile din curtea palatului şi îi fac o surpriză. Aladin îi spune că este aniversarea zilei în care s-au cunoscut.

Ce am învăţat de aici, cu copiii? Sincer, a fost cam greu... Ei sunt mici şi nu prea ştiu ce e prietenia dintre un baiat şi o fată :)). Am pus accentul pe aniversare şi că e frumos să îi faci o surpriză cuiva, apoi ne-am amintit ce ştiam despre deşert.


Albă-ca-Zăpada şi cei şapte pitici - O vizită neaşteptată
Asta e povestea lor preferată, citită de mine iar şi iar şi iar şi iar şi iar... şi iar :D aşa că mi-am permis să pun toate ilustraţiile. Albă-ca-Zăpada trăieşte fericită cu prinţul, dar îi e dor de pitici, aşa că hotărăşte să le facă o vizită. Piticii primesc scrisorica prin care ea îşi anunţă sosirea şi dau fuga să facă curat şi mâncare. Doc şi ceartă cu Moricănosul pe felurile de mâncare, dar cum Albă-ca-Zăpada aduce numai dulciuri şi bunătăţ, problema se rezolvă.

Ce am învăţat de aici, cu copiii? Păi că e bine să fie curat şi ordine în casă (dar nu a contat deloc pentru ai mei) şi am salivat la mâncarea preparată de Albă-ca-Zăpada.





Frumoasa Adormită - Dar de nuntă
Aurora urmează să se mărite cu prinţul Filip şi toată lumea îşi dă cu părerea depre rochia pe care să o poarte. Cele trei zâne se ceartă pe culori. Până la urmă, Aurora primeşte rochia mamei sale.

Ce am învăţat de aici, cu copiii? În primul rând cât de aiurea e că se tot ceartă zânele pe culoarea rochiei şi apoi că fiecare din noi trebuie să hotărască singur ce doreşte şi să aibă curajul spună atucni când nu îi convine ceva.


Frumoasa şi Bestia - Bucurii în fiecare zi
Asta e preferata mea, trebuie să recunosc... Belle îi citeşte din cărţi Bestiei şi astfel acesta află că ei îi plac foarte mult florile. Dorind să îi facă o surpriză, Bestia reface sera de flori a castelului.

Ce am învăţat de aici, cu copiii? Păi că dacă iubim pe cineva putem să îi arătăm asta prin mici surprize care să îi facă fericiti, să aem grijă de flori şi plante că ele ne bucură prin frumuseţea lor în fiecare zi şi... să iubim cărţile şi să citim zilnic, precum cei doi.




E una din cele mai frumoase cărţi de poveşti pe care le avem şi una din puţinele de pe urma cărora putem trage nişte învăţăminte.

PS: În noiembrie 2010, când am cumpărat-o, cartea costa 14,9 lei; acum, în aprilie 2011, costă 23 lei. :)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii