Totul despre dinozauri (Teora, 2006)

Acum căteva zile, Mihai a primit una din cele mai interesante cărţi pe are le avem, o adevărată enciclopedie: Totul despre dinozauri - o incursiune fascinantă printre 500 de specii din era preistorică, de Steve Parker, cu ilustraţii de Richard Burgess, carte apărută la noi la Editura Teora, în 2006. Preţ aproxomativ: 50 lei.

Enciclopedia are aproape 450 de pagini lucioase, cu ilustraţii excepţionale şi informaţii pe măsură care m-au captivat şi pe mine, deşi nu eram interesată de dinozauri decât pentru Mihai.

click pentru a mări imaginea
Cartea este structurată în 15 capitole principale care acoperă dferite tipuri de vieţuitoare şi dinozauri, astfel:

1. Începuturile vieţii
2. Cuceritorii uscatului
3. Primii dinozauri
4. Micii carnivori
5. Marii răpitori
6. Dinozaurii-struţi
7. Giganţii
8. Dinozaurii cu picioare de pasăre
9. Dinozaurii cu cioc de raţă
10. Dinozaurii cu cap osos
11. Dinozaurii cu platoşă
12. Dinozaurii cu plăci
13. Dinozaurii cu coarne
14. Alte animale din era dinozaurilor
15. După dinozauri

În afară de acestea, mai sunt câteva capitole care oferă o privire de ansamblu asupra dinozaurilor, a evoluţei, a fosilelor, prezintă mituri şi legende, informaţii despre reconstituirea dinozaurilor şi posibilele cauze ale dispariţiei lor.




Mihai e înnebunit după carte. O ia peste tot cu el, deşi e grea, aş spune că are în jur de 1,5-2 kg; în ziua în care a primit-o a vrut să o ia cu el la baie, însă cum nu l-am lăsat, am hotărât să îl las să o ia la bucătărie - aşa că la masă întinde ”dinozaurul” ăsta de cărţulie şi se tot uită în ea. Deja ştie unele specii şi a ţinut neapărat să îmi arate Albertosaurul. Am identificat doi dinozauri de jucărie pe care îl aveam şi pe care nu ştiam cum îi cheamă.

Paleologia e foarte interesantă şi îmi place că Mihai are destulă răbdare să se uite prin carte. Când îi citesc fişele de specii uneori mă pierd şi eu şi uit că trebuie să îi citesc unui copil de 3 ani. Nu aş fi bănuit niciodată că dinozaurii pot fi atât de fascinanţi.





click pentru a mări imaginea
O altă parte bună este că, odată cu cartea asta, a dispărut obişuinţa lui de a cere cu insistenţă să vadă videoclipurile cu poze de dinozauri; la început nu mă deranja că vrea să se uite la ele, însă apoi, când am văzut că ajunsese să stea ca stana de piatră şi să se holbeze fără nici o sclipire în ochi am zis STOP - până la urmă, nu erau decât nişte poze cu muzică, făcute filmuleţ. Enciclopedia asta e mult mai bună şi îi oferă nişte informaţii pe care nu le putea obţine altfel.

Cartea a costat 52 de lei în Carrefour, însă pe situl editurii este mai puţin (link). Oricum, a meritat toţi banii, ba chiar, comparativ cu alte cărţi, aş putea să spun că e ieftină.

We very happy. :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii