Masti colorate pentru copii

Zilele astea am facut ceva ce era de mult pe lista: masti din hartie/carton desenat/pictat si paie de plastic. Mai facusem craftul asta acum mai mult de un an, insa ei erau prea mici si nu ne-a ramas decat o masca - cea care se vede in cana cu creioane colorate, in poza cu M&M pictand.

Mihai a vrut sa fie leu, iar Maria... ce altceva, decat ponei. Mie nu mi-am facut nici o masca, insa cred ca o sa incerc sa o fac pe Marie cea din Pisicile Aristocrate. Dar sa incep cu inceputul si sa povestesc cum le-am facut...

A m  f o l o s i t:
  • hartie sau carton
  • doua paie de plastic
  • foarfeca
  • tempera, creioane colorate, carioaca neagra
  • banda adeziva


O b s e r v a t i i:
  • cartonul poate fi reciclat din cutii de cereale sau ambalaje de jucarii, mai ales daca folosesti tempera sau carioci ca sa pictezi mastile;
  • paiele de plastic pot fi inlocuite cu ramurele de copac; noi avem o punga intreaga cu paie colorate, dar daca nu vrei sa iei 100 de bucati, ia doua paie in plus cand mai dai o fuga la Mc;
  • in loc de tempera pot fi folosite numai creioane colorate.

1. Masuratorile pentru ochi si nas. Am luat un creion si am masurat (relativ) cam care este distanta in care trebuie desenati ochii. Am facut semnele pe carton si apoi am desenat ochii putin mai mari - ca sa vada biiineeeee :)). In partea de jos am trasat locul pentru nas, care si el trebuie sa fie nitel mai mare. Intotdeauna, mai mare e mai bine: copilul trebuie sa vada lejer prin ochii decupati si sa nu il deranjeze la nas.


2. Desenarea mastii. Odata facut ochii si nasul, restul ramane la cheremul imaginatiei. Mihai a vrut sa fie o masca leu, asa ca am desenat mai intai o coama mare si buclata, apoi urechiusele; m-am cam chinuit la delimitarea dintre coama si chip, dar cred ca am gasit o solutie buna pana la urma - aveam nevoie de zone bine delimitate, ca sa poata el picta mai usor; altfel, faceam o trecere usoara.


Maria a vrut sa aiba o masca ponei... si, sincer, m-a blocat. Cred ca am stat vreo 10 minute sa ma gandesc cum o fac - categoric, nu puteam si nici nu trebuia sa fie o masca realista. Apoi mi-am adus aminte de niste desene animate cu ponei - Micii ponei, parca asa se numeau - dupa care ea era topita si mi-am stors mintea sa-mi aduc aminte cum aratau: mi-am adus aminte ca aveau coama mare si fundite, stele sau fructe pe ei. Am facut asadar o coama mare, cateva bucle langa ochi ca sa nu fie atat de inalta si pentru a delimita clar zona dintre par si frunte, am facut fundita. Pentru ca e fetita, i-am facut si gene lungi si dese :)).

3. Decuparea mastilor. E o chestie simpla, pe care o pot face si copiii mai maricei. Pentru ochi am folosit o foarfeca subtire de unghii.


4. Colorarea si pictarea mastilor. De data asta m-am lamurit! Nu mai iau tempera la borcanele. E un chin sa iau din borcan, sa pun pe paleta si apoi sa iau alta culoare si tot asa... varful pensulei trebuie mereu curatat. Am lucrat intens la un roz-de-ponei :))) dar nu pot sa spun ca nu mi-a facut placere :P.


Mihai m-a surprins prin abilitate. De obicei lui nu ii place deloc, dar DELOC! sa picteze, pt ca cica ii oboseste mana. De data asta a facut tot, cu mare atentie la contur si a depasit, daca ar fi sa fac un raport, in proportie de numai 5%. Eu sunt foarte multumita. Iar asta e inca un exemplu ca un copil care nu are tragere de inima spre ceva si care la inceput nu se descurca deloc, poate ajunga sa faca acel lucru cu drag, in timp. Deci, sa nu disperam...

Maria a fost cam pe dinafara. Nu ma stresez, cred ca inca e la varsta in care vrea sa amestece culorile pana ii iese o mare placinta neidentificabila. Oricum, cu explicatii repetate pana imi obosise si mie gura am pictat si poneiul ei.


Mastile terminate... de pictat adica.


5. Detalii si contururi. Dupa cum se vede din imaginea de mai sus, daca as fi lasat mastile asa, numai pictate, nu ar fi aratat prea bine. Am profitat de ocazie si am folosit o tehnica (desi urasc denumirea asta) care tot apare si la Atacul Artei de pe Disney Junior: am dat umbre si lumini cu creioane colorate... iar efectul e superb. Eu am folosit cartoane si cand am inceput sa fac detaliile cu creioane a iesit in evidenta textura cartonului. Imi plac mult-mult detaliile de mai jos...




6. Lipirea suportului. Pentru ca asta nu e o masca prinsa cu elastic, ci una cu suport, ca acelea de la balurile mascate din trecut, ultimul pas al craftului e lipirea paiului din plastic. Se indoaie putin, partea scurta se lipeste deasupra unuia din ochi, iar cealalta in jos.


Et voila!


Doua masti pentru copii... dar imi vin si mie, ca le-am testat :))



Vara cat mai animata si colorata,
Lav

Trimiteți un comentariu

3 Comentarii

  1. Sunt asa de frumoase! Lavinia, esti o oaza de inspiratie! Maria pare o zana deghizata, iar Mihai e chiar regele... mastilor! Ador detaliile in creion; le-ai dat viata! Joaca voastra creativa e atat de frumoasa! Spor, caci inspiratie si talent aveti deja! :)
    Va imbratisam cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna.Ajutați ma va rog sa fac o masca cu nas cârn. Fiul meu are rolul moșului,,Nu Vreau,,si trebuie sa arate înfiorător. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua,
    nu stiu povestea si nici cum arata Mos Nu-Vreau, dar o idee ar fi sa faceti un nas din partea umflata a cofragului de oua pe care sa il legati cu o sfoara sau un elastic. Uitati aici mai multa inspiratie: http://baby-jungle.com/diy-egg-carton-animal-noses/
    Mult succes!
    Lavinia

    RăspundețiȘtergere