povesti de bucatarie

Pizza și plăcintă cu mere... la tigaie!

Zilele astea am descoperit un desert super bun și rapid. Și o pizza la fel. Rețeta originală e de pizza la tigaie și am învățat-o de pe un grup FB de mamici bucătărese, apoi m-am gândit să fac și un desert la fel. Și... rezultatul e super-bun, într-atât încât nu mă mai întorc niciodată la copt pizza sau plăcintă în cuptor (decât dacă vom avea mulți musafiri)! Așadar...
Ingrediente:
1 ou (eventual 2 pt placintă, ca să fie mai pufoasă)
3 linguri iaurt
un praf de sare
5 linguri faina
1/2 plic praf de copt

Preparare:
- oul se bate într-un castron, se adaugă sarea, iaurtul și se mai amestecă;
- se pune făina (eu o pun pe toată odată) și praful de copt și se amestecă ușor;
- tigaia se pune pe foc cu un cubuleț de unt, până se topește (ca să nu se prindă);
- se toarnă compoziția, care trebuie să fie moale și lipicioasă (nu prea curge, se toarnă cu ajutorul unei palete);
- se pune deasupra topping de pizza (bulion, condimente, ceapă, brânză, măsline, cașcaval ras, etc.) sau de plăcintă (pt plăcinta cu mere: se presară scorțișoară și zahăr, se pune 1 măr ras și se mai presara puțin zahăr deasupra);
- se pune pe foc, la ochiul mare, dar la flacără foarte-foarte mică și se lasă 10 minute acoperită cu un capac (în timpul ăsta crește și nu trebuie descoperită);
- după 10 minute se verifică și eventual se mai lasă încă 5 minute. 


Este absolut delicioasă! ...cred că am mai spus asta :))

Referitor la plăcinta cu mere la tigaie, ca observații, ar fi... faptul că nu am pus zahăr în aluat - presupun că se poate, dar eu nu am simțit nevoia; că în loc de zahăr merge și miere și orice alt fel de îndulcitor - deocamdată nu am avut curiozitatea să încerc. De încercat neapărat cu căpșuni și alte fructe. Yammy!

Poftă bună!
Lavinia
:)

About Lavinia

Am două pisici, doi copii, oameni pe care îi iubesc și o lume maaare în care vreau să trăiesc frumos. Îmi place să învăț mereu câte ceva nou, iubesc depărtările, Luna, norii, copacii, filmele vechi și cărțile mai puțin cunoscute. Mare amatoare de smoothie și fursecuri. Îndrăgostită de cărți, stele, lucruri vechi, struguri, gutui și pisici. =^.^=

1 comments:

mi_ra spunea...

Delicioase. Multumim :)

Un produs Blogger.