Pizza și plăcintă cu mere... la tigaie!

Zilele astea am descoperit un desert super bun și rapid. Și o pizza la fel. Rețeta originală e de pizza la tigaie și am învățat-o de pe un grup FB de mamici bucătărese, apoi m-am gândit să fac și un desert la fel. Și... rezultatul e super-bun, într-atât încât nu mă mai întorc niciodată la copt pizza sau plăcintă în cuptor (decât dacă vom avea mulți musafiri)! Așadar...
Ingrediente:
1 ou (eventual 2 pt placintă, ca să fie mai pufoasă)
3 linguri iaurt
un praf de sare
5 linguri faina
1/2 plic praf de copt

Preparare:
- oul se bate într-un castron, se adaugă sarea, iaurtul și se mai amestecă;
- se pune făina (eu o pun pe toată odată) și praful de copt și se amestecă ușor;
- tigaia se pune pe foc cu un cubuleț de unt, până se topește (ca să nu se prindă);
- se toarnă compoziția, care trebuie să fie moale și lipicioasă (nu prea curge, se toarnă cu ajutorul unei palete);
- se pune deasupra topping de pizza (bulion, condimente, ceapă, brânză, măsline, cașcaval ras, etc.) sau de plăcintă (pt plăcinta cu mere: se presară scorțișoară și zahăr, se pune 1 măr ras și se mai presara puțin zahăr deasupra);
- se pune pe foc, la ochiul mare, dar la flacără foarte-foarte mică și se lasă 10 minute acoperită cu un capac (în timpul ăsta crește și nu trebuie descoperită);
- după 10 minute se verifică și eventual se mai lasă încă 5 minute. 


Este absolut delicioasă! ...cred că am mai spus asta :))

Referitor la plăcinta cu mere la tigaie, ca observații, ar fi... faptul că nu am pus zahăr în aluat - presupun că se poate, dar eu nu am simțit nevoia; că în loc de zahăr merge și miere și orice alt fel de îndulcitor - deocamdată nu am avut curiozitatea să încerc. De încercat neapărat cu căpșuni și alte fructe. Yammy!

Poftă bună!
Lavinia
:)

Trimiteți un comentariu

1 Comentarii