Problemele de „învățare” apar din lipsa de alternative

Cele mai răspândite dificultăți legate de învățare nu sunt de natură fizică sau cognitivă, ci de natură emoțională. Problema este cum îi atragi spre școală/învățat pe copiii care nu sunt interesați de asta. Ei bine, miraculosul antidot este să le schimbi reacția emoțională față de învățat - de la „ceva ce trebuie să facă” pentru că este în programa școlară, la „ceva ce vor să facă” pentru că le place, le-a atras atenția, li se pare interesant și plin de sens și simt că e important să știe.

Articolul prezinta un studiu care s-a axat pe copiii cu aveau dificultati de citire.
Eu voi face o analogie cu cititul la clasa fiului meu, unde majoritatea copiilor au probleme. Al meu nu are si, mergand pe firul studiului, imi dau seama ca am depasit problema asta pentru ca, intuitiv, am aplicat solutia recomandata si de ei: i-am oferit altervative. Copilul nu va învăța să citească mai bine dacă e pus să citească de 5 ori același text, de multe ori insipid, din Abecedar. El va invata sa citeasca daca textele sunt adaptate capacitatii și nivelului lor de înțelegere, dacă sunt subiecte care prezintă interes, dacă sunt prezentate pe diferite suporturi (în studiu se pune mare accent pe tehnologie, computere - eu cred ca se poate si altfel; dar, sincer, nu suport să-i mai aud pe unii părinți plângându-se că „al meu nu face altceva decât să se joace pe tabletă”... păi dacă numai jocuri i-ai pus, de ce te mai plângi).

Tot articolul, aici.

Happy learning,
Lavinia
:)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii