Supă/ciorbă de fasole cu legume

Mie îmi plac la nebunie supele și ciorbele... făcute de alții. De fiecare dată când mănânc la cineva sau când merg la restaurant, comand ciorbă sau supă.


Zilele trecute am făcut pe coafeza și, drept răsplată (dar și pentru că ni se făcuse foame) am mancat o supă de fasole înnebunitor de bună. Mmmm... era simplă la gust, dar groasă și buuuunăăăă, așa că am furat ochiometric rețeta și azi am încercat să o refac, urmărind să obțin același gust.


Ingrediente: 
500g fasole albă (bob mic)
1 ceapă
2 morcovi
țelina (o bucată mare cam cât ceapa)
1 păstârnac
bulion sau pastă de tomate
leuștean
tarhon
2 foi dafin (opțional)
sare
ulei

Preparare: 
- fasolea se lasă peste noapte în apă
- a doua zi, se fierbe în 2-3 ape
- odată cu ultima apă, se pun și ceapa, țelina, morcovii și păstârnacul tăiați cubulețe (data viitoate le voi lăsa bucăți mari, ca să le scot la final și să le pasez) și se lasă să fiarbă aproximativ 30 de minute
- se pun foile de dafin, sucul de roșii/bulion și se mai lasă 10 minute
- la final se potrivește de sare, se pune 1 lg ulei, se iau foile de dafin și se pune leușteanul/tarhonul tocat, dupa care se acoperă. 

A ieșit bună, dar nu ca cealaltă - normal, e făcuta de mine si la cât am mirosit și gustat, mi s-a și aplecat. Altfel, gustul e PER-FECT!

Observații:
Ca de obicei, am facut-o prea densă - ăsta-i greșeala mea de fiecare dată: pun prea multe legume. Deci, la cantitatea din retetă, aș mai adăuga 1litru de apă.  M-am hotătât să pasez legumele data viitoate - supa originală, fie avea puține, fie erau tăiate fff mărunt, pt că nu le prea zăream prin lichid.


În concluzie, e o rețetă bună, dar la care trebuie să mă mai prerfecționez. :)

xoxo
Lav

P.S.
- E și mai buna după 2 zile :p
- i-am zis ciorbă de fasole, deși nu are borș, pentru că tarhonul și leușteanul îi dau un gust acrișor.; dacă nu e destul, se poate acri cu lamâie.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii