Featured

Prăjitură răcoritoare de vară (vestita prăjitură Fanta)


Prăjitura Fanta e prima rețetă pe care o încerc la sfatul unor mămici de pe FB și chiar a ieșit de nota 10+. Am citit rețetele de pe internet - căutam sursa după care am făcut prima dată, să pun link, dar nu am mai găsit-o, însă nu-i bai, pentru că toate rețetele sunt variații ale aceleiași teme.

Cert e că după ce am făcut ca în rețeta de pe net, am descoperit că nu prea mi-a plăcut blatul (era cam uscat si pufos, ca o paine alba)... așa că în rețeta pe care o scriu mai jos, voi pune ingredientele pentru blat așa cum le-am folosit atunci cand mi-a plăcut rezultatul (puțin umed, fără să îl însiropez și nu foarte gros). Așasar...


Blatul:
4 ouă
4-5 linguri zahăr
1 ceașcă ulei
4 linguri făină (nu linguri rase, ci mai cu vârf)
2 linguri cacao
1 plic praf de copt
1 praf de sare
- gălbenușurile se freacă cu zahărul și se adaugă treptat uleiul;
- albușurile se bat cu un praf de sare până cresc, apoi se încorporează în gălbenușuri;
- se adaugă făina amestecată în prealabil cu praful de copt, și cacaoa;
- se dă la cuptorul încălzit dinainte și se lasă 15-25 de minute, în funcție de cât de încins e cuptorul (foarte important e să se verifice după 15 minute și să se facă testul cu scobitoarea);
- când e gata, se scoate și se lasă la răcit.

Crema de brânză: 
500 g brânză de vaci
200 g unt (moale, la temperatura camerei)
150 g zahăr
5 ml esență de vanilie
- brânza se freacă cu untul, zahărul și esența de vanilie până devin o cremă fină;
- amestecul se întinde peste blat doar când acesta e rece;
- se bagă la frigider.

Crema galbenă: 
1 litru suc de portocale neacidulat (sau lapte, caz în care nu mai iese atât de portocaliu)
2 plicuri budincă de vanilie
- budinca se prepară conform instrucțiunilor de pe plic;
- se toarnă peste prăjitură numai după ce s-a răcit destul, apoi se lasă din nou la frigider.

Prajitura se mănâncă de abia după 3-4 ore. 

Dacă totul sună ok, mie crema aia cu Fanta îmi ridică părul din cap. Clipul ăla cu coca-cola pusă la fiert sau celălalt, în care se amestecă lapte cu cola nu m-au speriat atât de mult, pentru că e vorba de reacții chimice (by the way, și noi avem acid în stomac, laptele se face la fel acolo)... întrebarea este: ce reacții face sucul ala pus pe foc și cum ar afecta sănătatea? Eu una nu știu...

Am făcut de două ori până acum, prima dată cu 1/2 cantitate lapte și 1/2 suc Timbark și a ieșit mai ok, deși la un moment dat părea că stă să se taie pe foc - copiilor le-a plăcut; când am făcut numai cu suc, nu le-a mai plăcut - nu le place gelatina.

Nu știu încă ce să folosesc pentru a înlocui crema asta, nici nu budincile nu prea sunt de acord :D ...Sunt cam mofturoasă, mdea, dar mie cel puțin mi-e clar că nu sunt foarte sănătoase.



E o problemă la care mă gândesc, pentru că, în rest, rețeta e absolut fabuloasă! Se pretează la torturi, e foarte răcoritoare, într-adevăr, și se face fulgetăror de repede. Promit că revin cu o rețetă de prăji d-asta, dar cu altă cremă pentru stratul superior!

Poftă bună,
Lavinia

About Lavinia

Am două pisici, doi copii, oameni pe care îi iubesc și o lume maaare în care vreau să trăiesc frumos. Îmi place să învăț mereu câte ceva nou, iubesc depărtările, Luna, norii, copacii, filmele vechi și cărțile mai puțin cunoscute. Mare amatoare de smoothie și fursecuri. Îndrăgostită de cărți, stele, lucruri vechi, struguri, gutui și pisici. =^.^=
Un produs Blogger.