Maggie Shayne : Omul de turta dulce / The Gingerbread Man

In lipsa de un SF bun si carti in romana pe care sa imi faca placere sa le citesc in clipele astea, m-am intors la tableta si la vechile mele carti de pe amazon. Si, iarasi, am avut placerea de a descoperi un autor bun si o carte palpitanta.

Nr. pagini: 340
Pagina autoarei
cartea pe GoodReads
cartea pe Amazon Kindle

Omul de turta dulce are, cel putin pentru mine, un subiect trist - pedofili si copii maltratati -, dar nu ne putam ascunde, asta e totusi realitatea in care traim. In cartea asta, insa, surprizele se tin lant si da, are happy end - trebuia sa spun asta pentru ca daca nu era asa nici nu as fi citit-o.

Martora la rapirea surorii ei mai mici, eroina cartii si-a revenit greu de pe urma socului - am putea spune ca de fapt nu si-a revenit deloc -, insa existenta ei relativ echilibrata se naruieste cand in oraselul lor soseste un politist care incepe sa puna intrebari si sa caute indicii... Apare la un moment dat si o poveste de dragoste (cum s-ar putea altfel, intr-o carte, nu? haha) si un final abracadabristic la care, recunosc, nu ma asteptam.

Cartea e scrisa bine - a se intelege de aici ca are detalii cinematografice, care creaza atmosfera dar care nu plictisesc, personaje bine conturate, care se dezvolta pe parcursul povestii, iar actiunea, desi e partial previzibila (in sensul ca ma asteptam ca vinovatul sa fie din orasel, sau ca avea sa se intample ''ceva'' la petrecerea de Halloween), are elemente foarte bune de surpriza la final. Nu as incadra-o niciodata la romance, nici macar la romantic suspence, asa cum o incadreaza chiar autoarea, pentru ca nu mi se pare ca relatia celor doi e foarte dezvoltata sau ca ocupa asa o parte importanta pentru actiune; sau poate ca am vrut atat de mult sa rezolv misterul disparitiilor, ca am acordat mai multa atentie detalilor politiste. In fine....

Am citit-o cu placere si nu am putut s-o las din mana. I-am dat 4 stele din 5 pe amazon (adica maxim pentru mine, 5 stele sunt numei pentru cartile care mi-au marcat existenta).


Keep calm
&
read on,
Lav

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii