C.W. Gortner : Confessions of Catherine de Medici (2010)


Poate că, dintre toate cărțile, de asta sunt cel mai atașată. Am citit-o în interes de serviciu și am trăit-o intens (nu pot sa nu menționez că am, momentam, jobul mult visat și că această carte ar cam fi primul meu copil, dacă pot spune așa). Ficțiunea istorică nu a fost un gen care să mă atragă dintotdeauna, dar pe măsură ce trece timpul, văd că încep să mai las deoparte SF-ul și să mă îndrept spre cărți de istorie sau cu tema istorică.

Mă bucur că l-am descoperit pe Gortner, care mi se pare un scriitor genial. Viața Caterinei, așa cum e povestită în carte, din adolescență și până la moarte, este impresionantă și intensă. Am simțit că trăiesc greutățile, dezamăgirile, răzbunările și speranțele ei. Și, pe măsură ce mă apropiam de final, simțeam povara anilor și greutăților prin care trecuse și ea. Cartea asta e exact genul ăla de carte care te ia și te duce într-o cu totul altă lume.

Îmi mai place pentru că nu se axează pe senzațional. Caterina nu este portretizată ca femeia vicleană și criminală pe care o știe toată lumea, ci o fată-femeie-soție-văduvă care trebuie și reușește într-o oarecare măsură să se impună în vremurile acelea grele, pentru a-și proteja copiii și, în primul rând regatul, Franța.

Cartea poate fi găsită pe amazon (în diferite formate), unde se poate citi un fragment destul de măricel, în engleză, sau pe bookdepository. La noi va apărea anul viitor. Îmi permit să pun și eu o mică primă parte, un printscreen din sample-ul de pe amazon.



Read & dream on,
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii