Creionul fermecat

Creionul Fermecat e un joc educativ foarte cunoscut, de le DToys. Exista mai multe variante, pe varste... sau cel putin asa era acum 2-3 ani cand l-am cumparat prima oara. Nu am vorbit despre el pentru ca Mihai și Maria nu au fost prea incantati de el pana zilele astea, cand l-au cerut si am facut cateva activitati interesante.

În imaginea alăturată se vede varianta mare a jocului, care are planșe dreptunghiulare, însă în această cutie păstrez și planșele unei variante mici (cu planșe pătrate).

După cum scrie pe cutie, jocul are un creion muzical care, dacă se apasă pe răspunsul corect, cântă o melodie. La jocul mare există 16 planșe și un puzzle cu alfabetul.

Exercițiile sunt variate și presupun cunoașterea alfabetului (știu că existau și variante pentru învățarea alfabetului), pentru ca sunt planse în care trebuie citite literele și aleasă varianta corecta, alegerea grupului de silabe potrivit, etc, dar și exerciții de matematică (adunări, scăderi, exerciții cu mai mare - mai mic, înmulțiri, împărțiri)



Lui Mihai i-au plăcut foarte mult planșele astea cu un fel de labirint de litere, poate și pentru că au fost singurele care i-au pus la încercare cel mai mult atenția.



Am mai făcut adunări și scăderi. După ce a terminat el, a trecut Maria la joacă și s-a descurcat și ea foarte bine la adunări. Deși știe și ea foarte bine literele, nu au interesat-o planșele alea, iar eu nu am insistat.


Apoi, într-un moment în care cutia a rămas sigurică (cred că eram la bucătărie cu toți), Pufi s-a așezat și ea pe joacă. :))


Mie jocul în sine îmi place, însă nu îl găsesc complet. Pentru asta, ar fi trebuit să existe planșe care să cuprindă, de exemplu, toate variantele de adunări până la 10, apoi cu trecere peste ordin. La compararea numerelor există o singură planșă - extrem de puțin pentru a exersa cum trebuie conceptul. Evident, un joc complet așa cum îl văd eu ar însemna un număr dublu de planșe și un preț mai mare - pe mine nu m-ar fi deranjat, atâta timp cât aș fi știut că pot face exerciții complete, într-un mod haios. Sincer, m-am gândit să fac eu niște șabloane pe A4 cu ce lipsește, dar asta ia timp.

A doua problemă este că acel creion trebuie apăsat ca să cânte și fac o adâncitură pe bulina care reprezintă răspunsul corect. Cartonul este de bună calitate, nu asta e problema, ci că unii copii mai descurcăreți, așa cum e Meri, vor pune direct creionul pe acel semn, pentru că se vede. Problema poate fi rezolvată, dar trebuie să mă apuc să apăs creionul pe toate bulinele... :))

Altfel, calitatea este foarte buna, nota 10+.

Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii