Despre flori, pe strada

In drum spre supermarket este o strada superba, cu borduri ceva mai late care au si loc de flori. Copiiilor le place foarte mult sa mergem pe acolo si de fiecare data analizam florile, culorile, parfumurile lor. Azi am avut inspiratia sa fac si poze - sa tin minte cum invatau ei speciile de flori de gradina... pe strada. :)


Sunt foarte multe dalii, de toate culorile. Eu le stiam numai roz sau rosii, insa gradinitele astea mici de la marginea drumului sunt pline cu dalii de toate culorile: albe, galbene, portocalii, fucsia, rosii, caramizii. Sunt o frumusete. Mihai a spus ca sunt florile lui preferate.


O analiza mai apropiata. Evident, au pus mana pe ele si le-a placut textura catifelata a petalelor. Norocul nostru ca nu au rupt nici una si ca nu a iesit la poarta nimeni, curios sa vada de ce zabovim atat prin fata curtilor lor.


Una din gradinitele cu flori... In total, le-am vorbit despre 8 specii de plante de gradina: petunia, dalia, rudbeckia, tufanele, regina noptii, frumoasa noptii, galbenele, trandafiri. Trandafirii nu i-am prins in poza, pentru ca erau la un om in curte, dar aveau peste 2 m inaltime... cei mai inalti pe care i-am vazut vreodata. Am vorbit si despre conditiile in care cresc plantele, de necesitatile de lumina, caldura, apa, hrana, ce le face rau, daunatori si metode de a le combate atat chimic, cat si ecologic - daca pare ciudat ca am vorbit de combaterea daunatorilor, trebuie sa mentionez ca lor le plac mult plantele si insectele, iar discutiile astea se iveau automat prin curte... iar eu ma pricep destul de bine cand vine vorba de acest domeniu; saptamana asta, intamplator, a fost prima data cand am vorbit despre combaterea ecologica... vreau sa ii invat sa protejeze planeta cum pot.


Doua perechi de picioruse si petunii (florile mari, albe si movulii), rudbeckia (in partea stanga, florile cu petale bicolore - galben si maro inchis, dalia (floarea mare si caramizie din stanga) si galbenele (florile portocalii din josul imaginii).

:)
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii