Aparat de vazut diafilme

Motto: Cand mami face curatenie si copilul nu are chef de stat afara, copilului ii vin tot felul de idei nastrusnice care o indeparteaza pe mami de la treaba ei...

Intr-unul din weekendurile trecute, am dat copiii afara ca sa fac curat; numai ca Mihai nu a vrut, asa ca s-a tot fatait pe langa mine... in cele din urma atentia i-a fost atrasa de un album foto de-al meu, mai vechi. La sfarsit, intr-un plic de hartie, erau negativele... Ei, atat a fost! Le-a luat, le-a analizat si la final a venit la mine sa-mi spuna ca i-a venit o idee, sa facem un ochean asa cum am vazut la Atacul Artei. Cum tuburi de carton de la sulurile de hartie igienica aveam, filme aveam, mai putin timp (al meu), am lasat aspiratorul si am trecut la fapte.

Am folosit:
  • tub de carton de la h.i.
  • cutter
  • pelicula de film

Am luat filmul si am insemnat ochiometric pe tub cam unde si cat de lunga ar trebui sa fie taietura, apoi am taiat.


Am bagat filmul pana aproape de partea celalata si am taiat din nou - taietura de iesire trebuie sa fie putin mai groasa, pentru ca altfel e chinuitor de nimerit ''iesirea''.


Et voila! In imagine sunt eu, alaturi de un raft cu flori de care ma ingrijeam cand eram acasa la parinti.


La fel se pot vedea si diafilmele. Desi nu se poate citi textul...
  • este o idee buna pentru a vedea ilustratiile unei povesti citite in paralel
  • pentru povestile mai putin cunoscute, care nu au ilustratii deloc, dar care exista pe diafilm
  • pentru a cunoaste alte povesti (copilul se uita si mami spune povestea).


Apoi...


Dupa ce ''inventia'' a fost facuta si povestea citita, copilul incepe sa dea viata aparatului, facandu-i ochi, gura si maini din filme... apoi trece la altceva, pastrandu-si noul prieten aproape :)


Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii