Primul gratar si Prima cireasa

Ieri am facut singura-singurica primul gratar. Mereu mi se parea ceva foarte greu, ceva care necesita talent deosebit... :)) Despre cum sa fac jarul am invatat in primavara asta, in aprilie, cand am iesit la curatenie in gradina; despre restul, am mai tras cu ochiul la altii si, desi am vazut procedeul de mii de ori, in timp, nu m-a interesat cu adevarat decat acum. :)

Am inceput cu gratarul mai mult gol, deci atrebuit sa fac foc mult ca sa am jar suficient. Si ieri a fost o zi extrem de vantoasa, care imi facea zadarnica orice incercare de a da foc. Hartia ardea, dar fara flacara, betele, la fel. Pana la urma am luat vreo doua maini de iarba pusa la uscat si am aprins cu ajutorul ei, pentru ca ardea ata de repede ca facea flacara. In cele din urma, am obtinut... focul! :))))



Si am pus lemne si scandurele si ramurele timp de vreo ora sau mai bine. M-am straduit sa mentin focul mic, pentru ca vantul intindea flacarile periculos de mult.


Cand stratul de jar a crescut indeajuns incat caldura emanata sa poata frige alimentele, am lasat sa se stinga incet-incet flacarile. Asta a fost momentul in care am pus grilajul.


Am frecat cu peria de sarma - habar n-am de ce se face asta, pentru ca in afara de faptul ca s-a putut indeparta murdaria, gratarul nu cred ca s-a si curatat extrem de mult.


Am pus apoi alimentele. De data asta, carne pentru dinozaurii mei carnivori; nu am avut legume de pus, dar salivam numai gandindu-ma la niste vinete sau dovlecei fripti. Mmmm...

Tot timpul cat grataream, de la chinul cu focul pana la sfarsit, copiii au stat pe langa mine. Maria a facut salata ei de frunze si flori, iar Mihai, dupa vreo ora de joaca, s-a plictisit si s-a dus in casa sa isi ia o carte de citit - enciclopedia lui 3D cu dinozauri din care tot citim de vreo 2 seri. :) Ce sa zic... se vede ca e fi-miu! :)))


Si panorama de la gratar...


Si, spre mirarea mea, cum tot faceam drumuri dus-intors in spatele casei, m-am uitat si in sus si am vazut prima cireasa rosiatica...


xo,
Lav

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii