Portia de cereale. Cat inseamna o portie?

Pentru ca ma intreseaza foarte mult problema portiilor de mancare, m-am bucurat azi cand am dat peste un articol despre cereale, in care e explicat foarte bine ce inseamna o portie (dupa 2010 Dietary Guides for Americans).

Mie imi plac mult de tot fulgii de ovaz... ii mananc alaturi de fructe uscate, de tot felul de seminte si lapte (unele pareri spun ca e bomba pentru digestie sa fie consumate cu lapte si ca ar trebui in schimb folosit iaurtul sau sucul de portocale, dar eu nu am avut problemele despre care spun ei si nu as putea niciodata sa le mananc altfel). Dar mai testez, mai incerc, mai citesc...

Enfin, portiile de mai jos sunt masurate in clasica 1 cup a americanilor: 1 cup = 1 cana de 240 ml, iar ca sa fie mai usor, se ia cana de masurat pentru bucatarie si se masoara dupa gradatia de ml, pana la 240.

Iata, asadar, cam cat inseamna 1 portie de cereale...

  • 1/2 cana de orez salbatic fiert (sau alte cereale fierte)
  • 1/2 cana paste fierte (facute din cereale integrale)
  • 1/2 cana ovaz (preparat cu apa sau altceva)
  • 28 g paste / cereale / orez / alte cereale, neprelucrate termic
Deocamdata atat...

xo,
Lav

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii