Mancare simpla de varza

Ador varza! In orice forma! Salata, mancare, chiar si sarmale. Cand ma gandesc la faptul ca atunci cand eram acasa la mama faceam figuri si nu pot sa spun ca savuram mancarea de varza asa cum fac acum... Ei bine, acum sunt in cautarea acelui gust din copilarie. Azi am facut a doua oara mancare de varza si mi-a iesit... varzos de buna! Exact asa cum stiam ca trebuie sa aiba gustul... adica delicios, neschimbat de alte ingrediente (carne sau altceva).


Am folosit:
  • varza (vreo 1,3 kg, dar cantitatile se pot adapta)
  • 1 ceapa mai maricica (pt mine, ceapa e unul din secretele mancaricilor gustoase)
  • 1 lingura ulei
  • apa
  • pasta de tomate
  • 1-2 rosii (optional)
  • piper
  • sare
  • 2-3 frunze de dafin
Cum am procedat:
-  am taiat varza cat de marunt am putut (am taiat-o pe toata o data si am pus-o intr-o tava ca apoi sa imi vina mai usor sa o bag in oala)
- am pus o oala pe foc si 1 lingura de ulei
- intre timp am taiat ceapa
- cand uleiul a inceput sa sfaraie, am aruncat ceapa in oala si imediat 1/2 ceasca de apa; am amestecat cu lingura pana cand ceapa a inceput sa devina translucida
- am inceput sa pun cate o mana de varza pe care o amestecam in continuu... cand incepea sa se moaie (cam la 1 minut), mai adaugam inca o mana de varza; tot asa, pana am pus toata varza


- am mai adaugat apa, mai intai o cana, apoi mai multa, incat sa fie acoperita usor varza, am pus pasta de tomate si am amestecat, piper si sare si am lasat la fiert
- din cand in cand se amesteca; mirosea divin, dar lipsea ceva... eu cand fac mancare ma ghidez mult dupa miros si imi dau seama daca lipseste ceva; noroc cu tati, care mi-a spus ca nu am pus inca frunzele de dafin!


- am pus si frunzele de dafin si am lasat sa scada, la foc mic.

Nu stiu exact in cat timp a fost gata, dar nu in mai mult de o ora. Si a iesit... de-li-cioa-sa! I-a placut si lui tati si Mariei. Mihai nu mananca oricum nimic de genul asta. :))


Bon apetit!
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii