avocado

Salata de vinete... fara vinete. Deci, cu avocado!

Cate lucruri de bine nu am auzit despre avocado... Ca e sanatos, ca e satios, ca e plin de de toate (a se citi vitamine, etc) si ca trebuie papat la orice varsta, chiar din frageda pruncie. Asa ca, desi am mai avut avocado in casa de zeci de ori (Daddy a mancat cel mai des, dar eu nu am apucat niciodata sa gust macar), de abia zilele trecute m-am gandit sa incerc sa fac un guacamole cu el. Am cautat o reteta simpla, pentru ca nici nu aveam nu-stiu-ce nebunii de ingrediente prin casa si am gasit reteta asta; exista zeci, daca nu sute de retete si in romana, la fel de bune, insa m-am oprit la prima intalnita.  

Buuun, deci, la baza, guacamole se face din pulpa pasata a unui fruct de avocado, la care se pot adauga diferite chestii (ingrediente). Ca o paranteza, am invatat cu ocazia asta si cum sa il cumpar (cand apas cu degetul in coaja, aceasta trebuie sa revina la forma initiala) si cum sa ii scot samburele (se taie fructul pe lungime, se apuca cele doua jumatati in palme si se roteste - iese la fix!), care sambure acum e la prins, in pamant. Iar daca se orinde, va fi al doilea avocado al nostru! :)

Revenind, pot sa spun ca am gustat din avocado, imediat ce l-am cojit si nu mi-a placut. Nu neaparat gustul, cat densitatea, grosimea si aroma care parca nu se mai dezlipea de cerul gurii. L-am si mirosit: nici un miros. Asa ca am pus ce am crezut, ca sa aiba gust acceptabil pentru mine si... s-a transformat totul intr-o superba salata de vinete... fara vinete. :))


Am folosit:
  • 1 avocado
  • 1 ceasca apa
  • 5-6 frunze leurda
  • 1/2 ceapa mica
  • mujdei facut din 4 catei de usturoi
  • 2 linguri zeama de lamaie
  • sare

Preparare:
  • Am desfacut avocado si l-am pasat cu furculita. Cand am vazut ca nu imi place consistenta atat de densa, am pus totul in blender si am amestecat cu apa. 
  • Am scos, am taiat leurda, ceapa, am facut mujdeiul si am incorporat in pasta de avocado. 
  • De abia acum era ceva mai mancabila, cel putin pentru mine, si avea exact consistenta salatei de vinete. Gustul, la fel, desi pare ca am iutit-o prea mult.
Desi era bun la gust si recomand reteta pentru ca avea exact gustul salatei de vinete, eu nu am putut manca mai mult 2 linguri.


Avocado este prea dens pentru mine si nici gustul nu e pe placul meu, desi nu mi se pare ca are un gust anume (si poate asta e tocmai problema!). Vorbesc acum despre fructul in sine, pe care unii il mananca si gol, in salate. Eu nu pot. Si tot intrebandu-ma de ce, certandu-ma in gand ca nu pot accepta ceva despre care se spune ca este atat de sanatos, ca nu pot nici macar sa imi dresez mintea sa il accepte, mi-am amintit de o idee din raw-foodism care cred ca explica ''toanele'' mele: alimentatia trebuie sa fie locala - asta nu inseamna ''cumparata de aici'', ci ca alimentele sa fie din cele care s-au cultivat pe pamanturile astea de sute de ani. Poate ca, de fapt cred sigur asta, organismul meu nu e facut sa accepte (neaparat) un fruct tropical.

Daca ar fi sa compar avocado cu ceva de la noi, as zice pepene galben. Si pe bune ca de abia astept sa mananc pepenele ala galben si parfumat si zemos cand o sa apara...

Papa bun, in orice fel!
Lav

About Lavinia

Am două pisici, doi copii, oameni pe care îi iubesc și o lume maaare în care vreau să trăiesc frumos. Îmi place să învăț mereu câte ceva nou, iubesc depărtările, Luna, norii, copacii, filmele vechi și cărțile mai puțin cunoscute. Mare amatoare de smoothie și fursecuri. Îndrăgostită de cărți, stele, lucruri vechi, struguri, gutui și pisici. =^.^=
Un produs Blogger.