chestii cusute

Cum se largesc pantalonii pentru copii

Luna asta e vremea sortarii hainelor. Scoatem hainele de primavara si vedem daca vin pe ''model'' - uneori se potrivesc, alteori vin ca turnate (a se citi ''daca piciul se apleaca, pantalonii crapa'') si atunci e musai nevoie de mici ajustari.

Asa s-a intamplat cu o pereche de pantaloni de sport ai Mariucai, de abia primiti, dar atat de frumosi incat nu m-a lasa inima sa nu ii dau sa-i poarte. Asa cam am scos masina de cusut, o bucata din niste pantaloni mai vechi de-ai mei si... pam-pam!

Incep prin a spune ca pantalonii se largesc numai (!) din lateral. Asa este cel mai simplu si la final se vede mai ok.

Si acum sa explic pasii, pe rand...


Am intins pantalonii pe suprafata de lucru.


In mod normal (!!!), cusatura din margine se descoase frumos cu o foarfeca bine ascutita. Eu am ales sa o tai exact pe margine pentru ca as fi avut mai mult de lucru altfel - adica sa cos din nou tivul de jos; oricum, nu am pierdut nimic procedand astfel.


Am taiat doua bucati dintr-un material care mi-a ramas de la niste pantaloni de sport pe care mi i-am scurtat. :D Asta e inca un motiv sa nu arunc resturile inca bune! Niciodata nu am de unde sa stiu cand imi vor trebui! Bucatile sunt mai ascutite in partea de sus pentru ca la talie pantalonii erau perfecti, chiar larguti; problema incepea de la 3 degete mai jos de talie, cand materialul pantalonului statea fix intind pe poponetz. :) Partea maxima a latimii corespunde cu aceasta zona, iar asta se masoara pentru fiecare copil in parte, deci nu pot da masuratori exacte. Am continuat apoi drept.


Am cusut bucatile de material gri pana in betelie, am surfilat marginile in interior si... gata!

Happy stitching!
Lav

About Lavinia

Am două pisici, doi copii, oameni pe care îi iubesc și o lume maaare în care vreau să trăiesc frumos. Îmi place să învăț mereu câte ceva nou, iubesc depărtările, Luna, norii, copacii, filmele vechi și cărțile mai puțin cunoscute. Mare amatoare de smoothie și fursecuri. Îndrăgostită de cărți, stele, lucruri vechi, struguri, gutui și pisici. =^.^=
Un produs Blogger.