abilitati practice

Primavara asta am pus seminte de flori in ghivece

Pentru ca in saptamana cu Scoala Altfel copiii au lipsit o zi, am hotarat sa facem acasa activitatea pe care au pierdut-o, mai ales ca tot aveam cumparate materialele necesare. Mihai nu a vrut sa participe si nu l-am obligat, asa ca in timp ce isi citea o carte cu dinozauri, eu si Maria am plecat la bucatarie sa plantam seminte de flori in ghivece.



Am intins pe masa doua coli de hartie si i-am explicat ca asta e un mod de a face mai putina murdarie si de a proteja masa. Am adus doua ghivece, punga cu pamant si pliculetul cu seminte. Ea era mega-entuziasmata si imi poza cu degetul - figura ei definitorie. :))


Cum plantam semintele, draga mea? Pai pe spatele fiecarui plic sunt scrise instructiuni despre plantele respective: cand se planteaza, cate seminte se pun la un loc, la ce adancime si daca e nevoie sa fie acoperite cu pamant, cand rasar si cand infloresc, plus ce tip de expunere le trebuie (soare, semi-umbra sau umbra). Maria a inteles tot, insa era nerabdatoare sa incepem.


Am inceput cu punerea pamantului in ghiveci, un exercitiu bun pentru motricitate, adica exact ce nu stapanesc ei bine (si Mihai). A pus cu lingura si s-a descurcat foarte bine.


Si ca sa nu simta ca o dadacesc, am inceput sa lucrez si eu. Era incantata, si asta e putin spus! Inca o data afirm ca cei mici sunt extrem de deschisi la diferite activitati care altfel ar parea neinteresante pentru adulti din N motive: ca se murdaresc, ca fac mizerie, ca nu se descurca, etc.


A urmat momentul culminant! Presararea semintelor. I-am spus sa le imprastie cat de cat egal in toate partile ghiveciului, ca sa nu creasca mai multe numai intr-un colt.


La final, ca sa nu incurcam ghivecele, am facut niste stegulete din hartia plicului de seminte, scoci alb si doua scobitori. Chipul Mariei spune tot, cred! Era in culmea fericirii... Ghivecele le-am udat impreuna si apoi le-am pus pe pervaz, in camera copiilor. Amandoi au stat in jurul lor, asteptamd sa rasara plantutele :))) Le-am explicat ca va mai trece ceva timp pana cand vor rasari... dar ei verificau ghivecele de mai multe ori pe zi, just in case.

Happy spring,
Lavinia

About Lavinia

Am două pisici, doi copii, oameni pe care îi iubesc și o lume maaare în care vreau să trăiesc frumos. Îmi place să învăț mereu câte ceva nou, iubesc depărtările, Luna, norii, copacii, filmele vechi și cărțile mai puțin cunoscute. Mare amatoare de smoothie și fursecuri. Îndrăgostită de cărți, stele, lucruri vechi, struguri, gutui și pisici. =^.^=
Un produs Blogger.