Primavara asta am pus seminte de flori in ghivece

Pentru ca in saptamana cu Scoala Altfel copiii au lipsit o zi, am hotarat sa facem acasa activitatea pe care au pierdut-o, mai ales ca tot aveam cumparate materialele necesare. Mihai nu a vrut sa participe si nu l-am obligat, asa ca in timp ce isi citea o carte cu dinozauri, eu si Maria am plecat la bucatarie sa plantam seminte de flori in ghivece.



Am intins pe masa doua coli de hartie si i-am explicat ca asta e un mod de a face mai putina murdarie si de a proteja masa. Am adus doua ghivece, punga cu pamant si pliculetul cu seminte. Ea era mega-entuziasmata si imi poza cu degetul - figura ei definitorie. :))


Cum plantam semintele, draga mea? Pai pe spatele fiecarui plic sunt scrise instructiuni despre plantele respective: cand se planteaza, cate seminte se pun la un loc, la ce adancime si daca e nevoie sa fie acoperite cu pamant, cand rasar si cand infloresc, plus ce tip de expunere le trebuie (soare, semi-umbra sau umbra). Maria a inteles tot, insa era nerabdatoare sa incepem.


Am inceput cu punerea pamantului in ghiveci, un exercitiu bun pentru motricitate, adica exact ce nu stapanesc ei bine (si Mihai). A pus cu lingura si s-a descurcat foarte bine.


Si ca sa nu simta ca o dadacesc, am inceput sa lucrez si eu. Era incantata, si asta e putin spus! Inca o data afirm ca cei mici sunt extrem de deschisi la diferite activitati care altfel ar parea neinteresante pentru adulti din N motive: ca se murdaresc, ca fac mizerie, ca nu se descurca, etc.


A urmat momentul culminant! Presararea semintelor. I-am spus sa le imprastie cat de cat egal in toate partile ghiveciului, ca sa nu creasca mai multe numai intr-un colt.


La final, ca sa nu incurcam ghivecele, am facut niste stegulete din hartia plicului de seminte, scoci alb si doua scobitori. Chipul Mariei spune tot, cred! Era in culmea fericirii... Ghivecele le-am udat impreuna si apoi le-am pus pe pervaz, in camera copiilor. Amandoi au stat in jurul lor, asteptamd sa rasara plantutele :))) Le-am explicat ca va mai trece ceva timp pana cand vor rasari... dar ei verificau ghivecele de mai multe ori pe zi, just in case.

Happy spring,
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii