Jack si vrejul de fasole, il. Dumitru Ristea (ERC PRESS, 2008)

Prin 2008-2009 aparusera la chioscurile de ziare niste carticele mici si subtiri. Erau din seria Povesti de seara, de la editura Erc Press, costau, daca imi aduc aminte bine, pana in 2,5 lei si erau povesti pe care nu le mai gasisem pana atunci ilustrate pentru copiii micuti - Mihai avea 2 ani si ne saturaseram deja de clasicele punguta, capra, alba, scufita, etc.

Aceasta varianta a lui Jack si vrejul de fasole este ilustrata ''romaneste'' de Dumitru Ristea.
De ce romaneste?
Pentru ca ilustratiile sunt tipice pentru cartile de povesti romanesti, pentru ca imi amintesc de copilarie atat de mult. Avem povestea si intr-o alta varianta, dar ilustratiile, desi superbe, sunt total diferite de acestea - sper sa ii fac o recenzie cat mai curand si sa pun linkul aici, pentru comparatie.

Textul este adaptat, foarte concentrat si nu e tocmai potrivit pentru copiii de 2-2,5 ani care au nevoie de ceva mai multe detalii (de fapt cartile sunt menite pentru copilasi mai mari, deci nu e o hiba a lor), insa un parinte experimentat in citirea povestilor pentru copii mici si care stie povestea, poate inventa imediat cuvinte si explicatii mai pe intelesul celui mic; eu asa am facut.

Si cateva imagini... Tremurul imaginilor imi apartine :), ilustratiile sunt tiparite clar.



Lectura placuta,
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii