Abby Clements : The Christmas Bake-Off (amazon, 2012)

De prin decembrie, m-am hotarat ca in iarna asta sa citesc NUMAI carti legate de acest anotimp. The Christmas Bake-Off e una din primele carti de acest gen, din pacate numai o nuvela si nu un roman, asa cum m-as fi asteptat.

Povestea este despre un show culinar la care urmeaza sa jurizeze un mare bucatar (chef) si la care se inscriu, emotionate, si personajele noastre principale. Problema apare cand juriul descopera ca unul din produsele inscrise in concurs a fost sabotat. Marele chef cu ifose si aere de Cruelle de Vill pleaca in tromba, spunand ca si-a pierdut timpul intr-un orasel de nimic, iar participantii raman cu ochii in... zapada. :)

Mai departe nu dezvalui nimic, insa povestea e draguta, potrivita pentru spiritul Craciunului.

Eu nu sunt fan al showrilor culinare - la noi am auzit de emisiuni de gen, insa m-am lasat dupa ce am vazut un episod: aerele gratuite de vedeta si nasul pe sus sunt atat de caracteristice romanilor (unora, corectez), dar atat de departe de bunul-simt, rigurozitatea si profesionalismul emisiunilor culonare din afara, incat nu merita sa imi pierd timpul; televiziunile romanesti au invatat prea bine lectia cu painea si circul si se pare ca nu au de gand sa treaca la nivelul urmator. Urmaresc cu placere emisiunile de food & travel din afara pentru ca am ce invata din ele, insa nu cu regularitate - de fapt, sunt printre putinele motive pentru care mai avem in casa televizor.

Revenid la carte, la final ne sunt date doua retete, chiar din cele folosite in concurse. Evident, am vrut sa incerc una din ele si am preparat-o chiar in noaptea de Ajun. Nu mi-a iesit deloc asa cum ar fi trebuit, insa faptul ca am facut ceva mi-a placut mult. Eu le-am numit bomboane de noroi si am scris despre ele aici.

Lecturi placute,
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii