The Painted Veil (2006)

Cateodata ies din zona mea de confort. Presupun ca ar fi trebuit sa stiu la ce sa ma astept, dar ma durea o masea si as fi facut orice ca sa imi iau mintea de la durere; si cum Stargate am vazut de 10 ori si Seinfeld deja ruleaza zi de zi, am zis sa incerc si altceva...

The Painted Veil este o poveste de dragoste, dupa romanul cu acelasi nume scris de W. Somerset Maugham, in care joaca Naomi Watts, pe care o ador, si Edward Norton, un actor foarte bun pe care, din pacate, nu l-am prea mai vazut. Povestea filmului zice asa...

Zapacita, rasfatata si vanitoasa Kitty Garstin accepta o cerere in casatorie numai pentru ca s-a plictisit sa auda detalii despre nunta surorii ei; el, Walter Fane, este bacteriolog si s-a indragostit de ea din clipa in care a vazut-o prima data. Dupa o scurta luna de miere, cei doi pleaca in Shanghai, unde Walter studiaza bolile infectioase. Acolo socializeaza cu familii asemanatoare lor, iar Kitty are o aventura cu Charles Townsend, un consul britanic insurat. Walter afla si o forteaza sa ia o decizie, iar ea, increzatoare, are impresia ca Charles va divorta de actuala sotie.... evident, se inseala si nu ii ramane decat sa plece impreuna cu sotul ei (pe care din motive care imi scapa, il detesta) intr-o provincie din China, unde a izbucnit o epidemie de holera.

Practic, povestea de abia acum incepe si da, banuiam finalul...

Nu scriu mai multe, insa filmul merita vazut; este jucat excelent si, daca e sa ne invete ceva, acel lucru este ca trebuie macar sa ii pretuim pe oamenii de langa noi...


Am citit si alte review-uri in incercarea de a afla cum e cartea; ei bine, cartea se termina mai prost decat filmul. Prin blogurile citite, cineva spunea ca Walter nu se putea astepta la iubire si fidelitate, avand in vedere ca stia ca ea nu il iubeste. Hmm, e interesanta parerea asta si foarte moderna, as putea spune, dar nu se aplica la vremurile alea si cred ca nici acum, intr-o anumita masura. Daca la rautate e bine sa rapundem cu bunatate tocmai pentru a echilibra balanta, atunci la bine cum ar trebui raspuns? Stia ca nu il iubeste, dar cand ea, totusi, a acceptat sa se marite cu el, si-a acceptat si conditia... sau ar fi trebuit, pentru ca e clar ca nu era constienta de asta... In fine, astea-s parerile mele. Ma gandesc sa citesc romanul, de curiozitate, desi stiu ca ma voi enerva enorm. :)


Si am gasit si niste surprizeee...
...si piesa de rezistenta...
surse foto: 1, 2, 3, 4

Me happy,
Lav

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii