Paturica. Quilt-quilting de incepator absolut

Sambata dimineata am fost la lac si am luat cu noi una din paturicile de bebelusi ale copiilor (din acelea de 50/70cm, facute din fleece); evident, nu a fost incapatoare, asa ca m-am hotarat: trebuia sa "unesc" cele doua paturici din fleece care imi ramasesera de pe vremea cand M&M erau bebei, dar pe care nu ma indurasem sa le dau mai departe pentru ca sunt pline de amintiri: o paturica verde de la Pampers, pe care am castigat-o acum muuult timp, cand Maria avea cateva luni si mergeam cu Mihai in carucior la hipermarket si o paturica galbena cu broscute, primita cadou de la cea mai buna prietena a mea, la cateva luni dupa ce l-am nascut pe Mihai. Dupa cum spuneam, amintiri dragi...

Nu am citit carti de quilting, dar ma pricep sa cos la masina si nu mi-e rusine sa spun ca am si imaginatie in acest sens, asa ca am facut pasul hotarator fara "documentare", ca sa zic asa. Teoretic, quilting-ul (cred) se face in doua feluri: A. cusatura cu tiv de 1-2 cm, care apoi trebuie calcata pe dos - varianta prea de durata pentru mine si care mi-ar fi mancat mult din material; B. coaserea bucatilor de material usor suprapuse, cu o cusatura in zig-zag (aceea care de obicei e folosita la tivire)... Am ales varianta B.


Am facut totul ochiometric... pentru ca asa imi place :D si pentru ca nu am inca metru de croitorie. Am indoit paturica pe lung si am taiat, apoi inca o data si inca o data si mi-au iesit niste dreptunghiuri.


Vreau sa spun ca intodeauna, dar INTOTDEAUNA bucatile se asambleaza provizoriu inainte de a incepe cusutul! Sincer, vroiam sa trec direct la cusut, insa in ingeras de pe umar mi-a soptit sa nu fac prostia asta... si bine am facut ca l-am ascultat. Si culmea e ca, desi am avut un numar egal de dreptunghiuri care, teoretic, ar fi trebuit sa se asambleze la fix, mi-au ramas doua in plus :)). Tocmai bine, mi-am zis eu, si am folosit si marginea mai mare care mi-a ramas de la paturica galbena pentru a face acest mozaic si pe latura ingusta...


Nici ace de gamalie calumea nu am avut :)). Singurele pe care le aveam erau vechi si am renuntat sa le mai folosesc dupa ce am vazut ca ma chinui sa le infig in material. Ochiometric si dupa cum am simtit la degete, materielele le-am suprapus cat jumatate din locul din talpica in care merge acul; desigur, asta depinde acum si de cat de mare este setat sa mearga acul in lateral, dar eu atat am folosit.


Evident, pe fata arata perfect, dar pe spate mai dadeam rateuri (vezi imaginea de mai jos, partea din stanga). Nici o problema! Am luat frumos foarfeca usor curbata de unghii si am taiat surplusul, astfel ca la final spatele arata la fel de frumos (imaginea de mai jos, dreapta).


Ta-dam!


Spre seara am pliat paturica si am pus-o pe un scaun, in ideea ca o voi baga in dulap... dar Maria a luat-o bine-mersi, a intins-o si a facut un picnic chiar in casa. :))


Quilting placut,
Lav

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii