Scurta istorie a macaronsilor. Macaron sau macaroons?

          Hoinarind pe amazon dupa carti si cu vara asta racoroasa, mi s-a facut iar pofta de macaroons. Scuze, macarons, pentru ca, dupa cum vom vedea mai jos, asa li se zice corect. Prima carte pe care o gasesc este Les Petits Macarons: Colorful French Confections to Make at Home, scrisa de Kathryn Gordon si Anne E. McBride, 270 de pagini numai si numai despre macarons, publicate la editura Running Press in octombrie 2011 (pe amazon se gaseste atat varianta hardcover, cat si cea pentru Kindle, ambele la 10-11$. Nu mi-am cumparat-o, insa am rasfoit-o si am gasit o interesanta istorie a acestui desert atat de delicios, plus o diferentiere intre termenii "macaron" si "macaroon".
          Preview-ul ofera si o reteta (din cele multe prezentate din carte) pentru bazele prajituricii, insa nu mi-a placut pentru ca folosea pudra de ou, ingredient pe care l-am mai intalnit si la alte retete din afara, dar care nu se gaseste la noi si pe care oricum nu l-as folosi; preview-ul ofera insa destule retete de umplut macarons, pentru cine e interesat, plus descrierea tehnicilor de preparare, de la calitatea si temperatura ingredientelor, pana la miscarile cu care trebuie amestecat aluatul (aici am remarcat miscarea "J", cum ii zic autoarele, pe care, fara sa stiu, o foloseam si eu cand vroiam sa aerez aluaturile - me happy). :)
          Este interesant de citit, sunt detalii bine de stiut pentru cine vrea sa se familiarizeze cu macaronsii, ca apoi sa ii si faca... adica cineva ca mine. Hihi... Si acum, citatele din carte.




          Pace si liniste,
          Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii