Despre cum se cred vegetarienii mai destepti, dar nu sunt

          Adeptii veganismului si vegetarianismului si raw-food-ismului si ce o mai fi pe lumea asta ne-au bagat in ochi (din nou) un articol in care se spune ca ei sunt mai destepti decat restul oamenilor care includ in alimentatia zilnica proteine de provenienta animala (e vorba de un studiu destul de vechi, de prin 2006 sau 2008 din GB). Si ca daca vrei sa fii destept, trebuie sa renunti la carne. Si se mai si scalda in propriile cuvinte, crezand ca simplele comentarii sau prezenta acelui articol sau poster le certifica desteptaciunea. Vezi Doamne, uite dovada, ce mai vrei? Tu de ce nu esti?
          Pai nu "sunt" pentru ca nu imi plac oamenii care pot gandi asa. Daca nu sunt cu tine, nu inseaman ca sunt impotriva ta. Iar daca nu imi place compania, nu ma bag. Nu imi place nici compania omnivorilor, in mare parte, asa ca mananc ce am eu chef, dar nu imi spun in nici un fel. Asta pentru ca nici etichete nu imi place sa pun. Uf.
          Acum sa trec la al doilea of.
          Fii vegetarian/vegan/etc. ca sa fii mai frumoasa, mai sexy, mai atragatoare, ca sa nu mai omori animale, ca sa traiesti mai mult. Chiar asa? Asta e toata reclama pe care si-o pot face? Pentru ca pare a fi pentru pitzipoance, deci reclama negativa din punctul meu de vedere. Cred ca vanitate mai mare nu se poate pe lume. Vanitate si frica de moarte, in principal. Luate pe rand, nu ma conving, pentru ca: a) consider ca frumusetea vine din interior si nu inseaman un chip/trup frumos pe care mi-l ofera alimentatia vegana, b) slab nu inseamna neaparat sexy si Monroe e cel mai bun exemplu, c) animalele crescute pentru hrana nu ar fi fost nascute deloc altfel, d) o viata mai lunga nu inseamana neaparat o viata mai buna (si pentru ca e vorba de moarte, prefer sa nu lungesc subiectul).
          La inceput nu ma deranjau problemele astea, insa in timp au devenit din ce in ce mai agasante. Si foarte deranjante.
          Respect modul de trai al altora, nu ma bag peste ei si nu le trimit poze cu animale taiate sau sangerande... deci nu vad de ce ar trebui sa inghit toate astea din partea lor. Si daca e vorba de crima pe care o comit mancand o lingura de carne pe saptamana, trebuie sa spun ca si mie imi vine sa vars cand vad cum omoara numai plante - eu iubesc plantele. Chiar nu putem trai fara sa ne impunem unii altora standardele? E prea mult ce imi doresc. Oamenii nu vor fi niciodata multumiti fara putina zazanie.
          Al treilea si ultimul of, e un articol postat azi pe FB, pe o pagina de vegetarieni. Era vorba de Michelle Pfeiffer si de cat de bucuroasa e ea ca a ales "the vegetarian diet" si cum o sa fie ea mai frumoasa si o sa traiasca mai mult. Doamne-ajuta! Socant e ca, la cati vegetarieni destepti erau acolo, toti credeau ca "diet" inseamna dieta si erau foarte indignati de aceasta alegere de cuvinte. Well... ghici ghicitoarea mea, "diet" se refera in primul rand la u anume tip de alimentatie, e sinonim cu nutritie, si abia in al doilea rand inseamna cura de slabire. Stupid!

          Pace,
          Lavinia

Comentarii