Robert J. Sawyer : Alegerea lui Hobson (Nemira, 2008)

          Nu e prima oara cand mi se intampla ca o carte de la care nu aveam mari asteptari sa devina, in timp ce o citeam, o carte draga inimii mele. Astfel am patit si cu Alegerea lui Hobson, o carte pe care am luat-o de umplutura, dar care s-a dovedit a fi cu mult mai mult decat descrierea de pe spate.
          Alegerea lui Hobson, scrisa de Robert J. Sawyer a aparut prina data in 1995, cu numele de The Terminal Experiment, in SUA; la noi a aparut in 2008, in Colectia Nautilus a editurii Nemira. Eu am cumparat-o fix pe 16 septembrie 2011, dupa cum arata notita scrisa de mine pe prima pagina. :)
          Peter Hobson este un savant care face o descoperire colosala, inca din tinerete, cand facea masterul de inginerie biomedicala: in timp ce analizeaza datele inregistrate in timpul prelevarii organelor unui pacient declarat mort, observa/descopera... prezenta sufletului, ca un camp electromagnetic ce paraseste corpul cu mult dupa ce omul a fost declarat mort. Suna sf, asa cum si trebuie, dar totul este explicat pe bune, ca si cum ar fi real. Si cartea este scrisa in asa fel, incat totul devine credibil si plauzibil. Prietenul lui Hobson este si el cercetator, insa in alt domeniu: incearca sa creeze o inteligenta artificiala. Cum-necum, cei doi reusesc sa recreeze creierul lui Hobson in computer si sa il imparta in trei entitati. Cartea are si o puternica latura psihologica, excelent scrisa, de altfel.
          Nu povestesc mai mult, spun numai ca aceasta carte este excelenta. Am citit-o intr-o zi, si asta dupa ce nu mai citisem o carte old-school (a se citi pe hartie/copaci morti) de mai mult de 6 luni; si tot in acest registru as putea spune ca miroase si bine :D. O recomand cu caldura, mai ales ca acum e la reducere.

          Lectura placuta,
          Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii