Monstri si creaturi fantastice (Girasol)

          "Vei cunoaste obiceiurile si tainele monstrilor, vei putea atinge aripa unei zane sau solzii unui dragon…"

          Cartea asta as fi vrut sa o am in copilarie. Daca as fi avut atunci asa ceva, cred ca dormeam cu ea si o caram cu mine peste tot. E visul oricarui copil, o carte plina de fiinte fantastice, cu tot felul de informatii, carduri si figurine...
           Monstri si creaturi fantastice este aparuta la editura Girasol si se vrea a fi o carte scrapbook/pop-up. Are 22 de pagini, 26 x 31 cm si se adreseaza copiilor peste 5 ani, dupa cum scrie pe situl editurii - well, noi o avem de la 3-4 ani si e foarte buna.
          Coperta are un fel de glob fermecat si marginile in relief, ilustratiile sunt superbe, calitatea culorilor si a imprimarii la fel (nu am vazut nici o greseala), foile sunt, ca la toate cartile de acest gen, cartonate si duble. Paginile au tot felul de buzunare, rotite sau scrisorele cu ravase sau comori. De exemplu, la pagina elfilor, frumos invelite in hartie creponata (dar mai buna decat aia din magazine) stateau 4 frunze argintii, transparente, filigranate - sincer, nu stiu cum au fost realizate. La Kraken e un fel de ochi de plastic ce pare a fi o lupa... si tot asa... Sunt prezentate caracteristicile lor si localizarea geografica: aici mi-a placut ca s-au legat de originea legendelor... ai mei copii intreaba mereu "dar asta unde traieste?" - asa mi-a fost foarte usor, plus ca e si foarte educativ.
          Monstrii si fiintele fantastice prezentate in carte sunt:
1. zanele
2. calul de foc
3. orcile
4. spiridusii
5. kraken (fiinta fantastica din Sindbad, pestele urias pe spatele caruia crescuse o insula - nici eu nu stiam de el)
6. dragonul
7. piticii
8. elfii
9. gnomii
10. trollul







          Cartea e o bijuterie in sine. Ma vad revenind in copilarie, luand-o sub brat si trecand pritr-o usa fermecata spre alte taramuri. E exact genul ala de carte despre care credeam, copila fiind, ca are toate informatiile importante din lume... genul cartilor pe care le vedeam in filme, ca in Poveste Fara Sfarsit. Copiilor le place si o citim mai mereu ca poveste de seara. Ca minus, am gasit ca limbajul este nitel cam incalcit pentru 3-5 ani (editura recomanda cartea copiilor peste 5 ani, dar cum eram pasionati de asa ceva, am luat-o); oricum, eu am obiceiul de a le povesti in plus, deci nu e o problema pentru noi. Concluzia mea e ca asta e cartea perfecta pentru copiii fascinati/interesati de monstri si toate fiintele fantastice de prin povesti.
          Noi o avem din  noiembrie 2011 si am dat pe ea 39.90 lei (a fost la oferta in hypermarket).


          Vise placute, trollii sa va sarute :)),
          Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii