Joe Haldeman : Camuflaj (Nemira, 2004)

         Recunosc din prima, am cumparat cartea asta numai din cauza titlului, a descrierii si a copertii - toate aceste motive fiind pe acelasi loc de importanta, in cazul asta. Si... am fost dezamagita.
         Camuflaj al lui Joe Haldeman este povestea a doua fiinte extraterestre care vin pe Pamant cu mult inaintea aparitiei omului. E povestea vietii lor in diferitele forme pe care le-au luat de-a lungul timpului. Nu stiu unul de celalalt si sunt foarte diferiti: unul e rece, dur si interesat numai de propria-i supravietuire, iar celalalt e mult mai bine adaptat societatii si incearca sa inteleaga lumea in care traieste. Descoperirea unui artefact foarte vechi, nava unuia dintre ei, este momentul declansator, prin care ei afla de existenta celuilalt si incearc sa se gaseasca.
         Povestea suna bine, dar realizarea nu mi-a placut, poate si pentru ca aveam asteptari mult mai mari. Partile interesante au fost aproape sufocate de trauma razboiului din Vietnam, capitol pe care l-am trecut cu greu. Inteleg foarte bine ca oamenii sunt o specie ciudata, capabila de mari atrocitati impotriva altor semeni, dar cred ca Haldeman s-a oprit prea mult asupra acestei parti, desi ii inteleg alegerea, pentru ca el insusi a luat parte la acel razboi.
         In fine... in general, cartea e ok, dar eu ma asteptam la mult mai mult. :) Mi-am propus insa sa o recitesc, in ideea ca mi-a scapat ceva.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii