Primele cuvinte despre FERMĂ (Girasol, 2008)

Prezint acum una din cele mai frumoase cărţi pe care le-am luat-o copiilor, frumoasă atât prin realizare, cât şi prin informaţiile pe care le cuprinde. Este una din cele mai complexe cărţi pentru copii pe care o avem.

Primele cuvinte despre FERMĂ, realizată de Manuela Martin, cu mai mult de 350 de cuvinte ilustrate, a apărut la editura Girasol în 2008. Eu am cumpărat-o în primăvara lui 2009. Cartea este de format relativ mare, pătrăţos, are coperţile cartonate şi buretate şi 44 de pagini lucioase, groase şi bogat ilustrate. Dar ceea ce este uimitor la această carte este că ilustraţiile nu sunt simple desene, ci fotografii ale unor scene cu oameni, animale şi elemente ale naturii create în totalitate din plastelină, până la cele mai mici detalii (iar detaliile sunt formidabile).

Desigur, nu putea să lipsească ”autograful” Mariei, care a încercat să imite zborul libelulelor. Nu mă supăr când scriu pe cărţi (atâta timp cât nu exagerează), pentru că ştiu că oricum, peste 5 ani, vor fi uzate de tot. Comparativ, părinţii mei nu m-au lăsat să scriu pe ele, dar tot ferfeniţă au ajuns. Mâzgălelile lor vor deveni amintiri pe care le voi privi cu drag peste ani şi ani. Îi învăţ însă pe copii să nu rupă cărţile, e singura chestie care mă supără şi la care le fac observaţie.

Cartea este structurată în aşa fel încât să prezinte o scenă pe 2 pagini, iar pe marginile acesteia să arate şi să denumească animalele sau obiectele din scena respectivă. Astfel, copiii vor învăţa despre:
- animale sălbatice
- pădure
- râu
- satul şi împrejurimile sale
- casa de la ţară
- iaz
- grajduri
- staul
- stâna
- coteţul păsărilor
- cocina de porci
- livada şi pomii fructiferi
- grădina de legume
- recolta de toamnă
- piaţa de legume şi animale
- meserii
- produse animale şi produse vegetale
- brutăria
- cum se fac conservele (în bucătărie)
- atelierul de reparaţii mecanice



Imaginile sunt atât de bogate, că se poate vorbi şi explica pe marginea lor, dincolo de înşiruirea de elemente de pe marginea sa.







Îmi aduc aminte că erau mai multe cărţi din colecţia ”Primele cuvinte despre”, dar am optat pentru fermă. Oricum, am luat cartea mai mult pentru Maria, pentru că în primăvara lui 2009, când am cumpărat-o, Mihai avea deja 2 1/2 ani şi îl învăţasem cam despre tot ce scria acolo, dar tot el a fost cel fascinat de carte până la urmă, stând minute în şir ca să observe detaliile din imagini. Târziu i-a cedat-o şi Mariei; oricum, când sunt doi, cel mare rechiziţionează totul în primă fază.

Primele cuvinte despre Fermă văd că să mai găseşte pe situl editurii Girasol, aici, alături de cealaltă carte din colecţia ”Primele cuvinte despre”, la 18 lei. Este un preţ mic, foarte bun, dacă e să pun în balanţă cantitatea de informaţie şi calitatea, versus alte cărţi mai simpliste şi mai scumpe. Eu o recomand.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii