Coloniştii din CATAN, extensia pt 5 jucători :D

Duminică am plecat toţi patru într-o vizită la nişte prieteni foarte buni pe care nu i-am mai văzut de mult (mult prea mult) timp. Am şters-o de acasă cu un taxi pe la 14 şi ne-am întors la miezul nopţii. Am avut şi prima experienţă cu un săpun natural/homemade, cumpărat de stăpâna casei, numai că, deşi arăta pur şi simplu absolut bestial (alb/crem cu zone cafenii şi maro închis, era pătrăţos şi avea pe el un fel de floare, semn că era făcut într-o matriţă) şi avea ingrediente bune (gen unt de shea), la mine nu s-a potritvit deloc: după ce mi-am spălat mâinile cu el pielea mi-a rămas extrem de fină chiar după prima spălare, însă după câteva ore şi încă o spălare a început să mă usture şi să mă ţină pielea din zona încheieturilor de la degete. În fine, nu mă dau bătută în această privinţă. Alt lucru minunat au fost copiii, care au fost extraordinar de cuminţi, au dormit acolo într-un pat imens, cu condiţiile de rigoare, adică pernă şi suzetă pentru Mihai şi spaţiu berechet pentru Maria.

Evident, în timp ce ei dormeau, noi cei patru :)))))) adulţi (cei mai adulţi din toţi adulţii din casă) am întins un board game.

Am jucat Coloniştii din Catan, extensia pentru 5 jucători... în ideea că vom juca 5, dar am rămas numai 4... a mers şi aşa. Şi am obiceiul să câştig de fiecare dată când joc un joc pentru prima dată. :)))) Adică nu mai jucasem până atunci, dar am câştigat primul joc. Drăguţ... În poză se vede că am făcut cele 10 puncte pentru a câştiga, eu fiind jucătoarea cu portocaliu - mâinile nu îmi aparţin, sunt ale landlord-ului cu alb. La următoarele 3 jocuri am fost varză, dar varză-varză, cea mai varză :))))) dar nu-i bai, că mi-a ajuns că am câştigat o dată. La următoarea întâlnire însă, nu îi mai iert :)))))

Am avut aşa:
1 oraş = 2 puncte
cel mai lung drum = 2 puncte
5 aşezări = 5 puncte
carte dezvoltare / biblioteca = 1 punct
Total = 10 pct.
yeeeeeeaaaahhhhhh :D
Pentru cine mai intră pe aici şi mai ales pentru mine, că vreau să îmi amintesc peste 10 ani ce şi cum, scriu mai jos cum se joacă Coloniştii din Catan, un joc pe care îl recomand.



Jocul are:
- 1 tablă formată din hexagoane cu diferite resurse: 6 pentru câmp/cereale, pajişte/oi şi pădure/lemn, 5 pentru carieră de piatră/piatră şi mină/cărămidă, 2 cu deşert/nici o resursă.
- figurine reprezentând drumuri (15?), aşezări (5) şi oraşe (4), în 5 culori (alb, portocaliu, roşu, verde şi albastru?).
- cărţi de joc reprezentând resursele şi un set de cărţi care se pun cu faţa în jos şi care arată un progres sau o dezvoltare (soldaţi, bibliotecă, sechestru de resurse, etc).
- 2 cărţi speciale care acordă câte 2 puncte jucătorului cu cea mami mare armată şi celui care are cel mai lung drum
- 2 zaruri
- 28 discuri cu numere de la 1-12, posibile să cadă la zaruri şi cu literele alfabetului pe cealaltă parte.
- 9 părţi gen puzzle din care se formează rama jocului, pe care sunt diferite porturi precum 3:1 (când dai 3 resurse pe 1) sau porturi pentru foecare resursă în parte (se dau numai 2 resurse pe 1, în loc de 4).
- o figurină cu trei hoţi

Cum se aranjează tabla de joc.
- se formează rama
- hexagoanele se amestecă precum cărţile de joc, cu faţa în jos, apoi se pun în sensul acelor de ceasornic sau la întâmplare
- discurile se fac fişic, în ordinea alfabetică (alfabetul trebuie să fie în sus) şi se pun peste hexagoane în ordine alfabetică, în sensul aceslor de ceasornic - pare grau, dar nu e :))
- hoţii se aşează undeva în deşert

Ce trebuie să ştii:
- pentru a construi ceva (drum, aşezare sau oraş) trebuie să plăteşti nişte resurse la Casă (care poate fi oricare dintre jucători) astfel: 1 drum = 1lemn + 1cărămidă; 1 aşezare = 1lemn + 1cărămidă + 1cereale + 1oaie; 1 oraş = 2cereale + 3pietre; 1 carte de dezvoltare = 1cereale + 1oaie + 1piatră;
- se pot face schimburi de resurse între jucători;
- se poate cumpăra orice resursă de la Casă, cu 4:1, adică 4 resurse de acelaşi fel pentru o altă resursă;
- cine îşi face o aşezare/oraş într-un port 3:1 poate plăti numai cu 3 resurse pentru 1, la Casă;
- cine îşi face o aşezare/oraş într-un port de resurse, poate plăti numai cu 2 cărţi pentru 1 resursă.

Cum se joacă:
- jucătorii dau cu zarurile (cel mai bătrân primul), iar cel care are cel mai mare număr începe prin a plasa o aşezare şi un drum la intersecţia dintre 3 hexagoane. Atenţie! trebuie să ţină seama de numerele de pe discurile de carton şi să aleagă să se plaseze lângă numerele despre care crede că vor ieşi cel mai des la aruncări; de asemenea, e bine ca aşezarea să fie lângă toate genurile de resurse.
- se dă iar cu zarul, se mai plasează o aşezare şi un drum, dar de data asta se dau şi resursele corespunzătoare.

:)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii