Evident, în timp ce ei dormeau, noi cei patru :)))))) adulţi (cei mai adulţi din toţi adulţii din casă) am întins un board game.
Am jucat Coloniştii din Catan, extensia pentru 5 jucători... în ideea că vom juca 5, dar am rămas numai 4... a mers şi aşa. Şi am obiceiul să câştig de fiecare dată când joc un joc pentru prima dată. :)))) Adică nu mai jucasem până atunci, dar am câştigat primul joc. Drăguţ... În poză se vede că am făcut cele 10 puncte pentru a câştiga, eu fiind jucătoarea cu portocaliu - mâinile nu îmi aparţin, sunt ale landlord-ului cu alb. La următoarele 3 jocuri am fost varză, dar varză-varză, cea mai varză :))))) dar nu-i bai, că mi-a ajuns că am câştigat o dată. La următoarea întâlnire însă, nu îi mai iert :)))))
Am avut aşa: 1 oraş = 2 puncte cel mai lung drum = 2 puncte 5 aşezări = 5 puncte carte dezvoltare / biblioteca = 1 punct Total = 10 pct. yeeeeeeaaaahhhhhh :D |
Jocul are:
- 1 tablă formată din hexagoane cu diferite resurse: 6 pentru câmp/cereale, pajişte/oi şi pădure/lemn, 5 pentru carieră de piatră/piatră şi mină/cărămidă, 2 cu deşert/nici o resursă.
- figurine reprezentând drumuri (15?), aşezări (5) şi oraşe (4), în 5 culori (alb, portocaliu, roşu, verde şi albastru?).
- cărţi de joc reprezentând resursele şi un set de cărţi care se pun cu faţa în jos şi care arată un progres sau o dezvoltare (soldaţi, bibliotecă, sechestru de resurse, etc).
- 2 cărţi speciale care acordă câte 2 puncte jucătorului cu cea mami mare armată şi celui care are cel mai lung drum
- 2 zaruri
- 28 discuri cu numere de la 1-12, posibile să cadă la zaruri şi cu literele alfabetului pe cealaltă parte.
- 9 părţi gen puzzle din care se formează rama jocului, pe care sunt diferite porturi precum 3:1 (când dai 3 resurse pe 1) sau porturi pentru foecare resursă în parte (se dau numai 2 resurse pe 1, în loc de 4).
- o figurină cu trei hoţi
Cum se aranjează tabla de joc.
- se formează rama
- hexagoanele se amestecă precum cărţile de joc, cu faţa în jos, apoi se pun în sensul acelor de ceasornic sau la întâmplare
- discurile se fac fişic, în ordinea alfabetică (alfabetul trebuie să fie în sus) şi se pun peste hexagoane în ordine alfabetică, în sensul aceslor de ceasornic - pare grau, dar nu e :))
- hoţii se aşează undeva în deşert
Ce trebuie să ştii:
- pentru a construi ceva (drum, aşezare sau oraş) trebuie să plăteşti nişte resurse la Casă (care poate fi oricare dintre jucători) astfel: 1 drum = 1lemn + 1cărămidă; 1 aşezare = 1lemn + 1cărămidă + 1cereale + 1oaie; 1 oraş = 2cereale + 3pietre; 1 carte de dezvoltare = 1cereale + 1oaie + 1piatră;
- se pot face schimburi de resurse între jucători;
- se poate cumpăra orice resursă de la Casă, cu 4:1, adică 4 resurse de acelaşi fel pentru o altă resursă;
- cine îşi face o aşezare/oraş într-un port 3:1 poate plăti numai cu 3 resurse pentru 1, la Casă;
- cine îşi face o aşezare/oraş într-un port de resurse, poate plăti numai cu 2 cărţi pentru 1 resursă.
Cum se joacă:
- jucătorii dau cu zarurile (cel mai bătrân primul), iar cel care are cel mai mare număr începe prin a plasa o aşezare şi un drum la intersecţia dintre 3 hexagoane. Atenţie! trebuie să ţină seama de numerele de pe discurile de carton şi să aleagă să se plaseze lângă numerele despre care crede că vor ieşi cel mai des la aruncări; de asemenea, e bine ca aşezarea să fie lângă toate genurile de resurse.
- se dă iar cu zarul, se mai plasează o aşezare şi un drum, dar de data asta se dau şi resursele corespunzătoare.
:)
-----------------------------------------------------------------------------------------
0 Comentarii