4 ianuarie 2011 : Eclipsă parţială de soare

sursa
Norocoşii o vor vedea - sper să mă număr şi eu printre ei. Eclipsa va începe la 6:40 UT şi va culmina la ora 11, adică aproximativ 8:40 - 13, ora României. Mai multe detalii, aici (în engleză). În punctul maxim, Soarele va fi acoperit în proporţie de 75%, aşa că se va face destul de întuneric. Yeeee...

Să nu uităm de protecţia ochilor, de ochelarii speciali. Din păcate, ai mei sunt acasă la părinţi mei, aşa că nu cred că voi avea cu ce să mă uit - şi nu voi face încercări aiurea, pentru că mi-am ars ochii acum vreo 3 ani privind 3 secunde un apus de soare (uimitor de frumos, ce-i drept) şi a fost destul de greu să mă refcuperez...

Din fericire, tot pe Universe Today, am aflat cum să îmi fac un fel de proiector pentru a vedea eclipsa solară. Mă bazez că merge pentru că aşa spun ei, dar va fi o adevărată aventură când îl voi realiza. Me very excited.
Se procedează aşa:
- se iau două bucăţi de carton;
- una din ele, care va fi ecranul, va trebui să aibă o parte albă (se poate lipi o coală albă de hârtie pe carton);
- pe cealaltă bucată de carton, care va fi proiectorul, se taie un pătrat mic în centru şi peste el se lipeşte o folie de aluminiu;
- în folia de aluminiu se face o gaură mică;
Mă voi aşeza frumuşel într-o poziţie în care Soarele să fie în spatele meu. Proiectorul se ţine cât mai departe posibil de ecranul de cartonul alb - cu cât va fi mai departe, cu atât imaginea va fi mai mare.
Se pare că aşa voi putea vedea cum Luna trece peste suprafaţa Soarelui.

Sper să funcţioneze, o să le pot explica şi celor mici câte ceva. Sper să avem cer senin şi să fie relativ cald. Maria sigur va fi încântată când îi voi spune că, deşi e zi, ceea ce vede este umbra Lunii. :)

Pentru Bucureşti, să nu uităm de Observatorul Astronomic Vasile Urseanu (program vizitare şi tarife, aici). Mai multe informaţii oferite de Observator, legate de eclipsa de pe 4 ianuarie, aici.

Mmmm, de abia aştept. Ce mod frumos de a începe anul...

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii