TAG: obiceiuri legate de CARTI si CITIT (2010)


Mi-am permis sa preiau si eu o leapsa draguta de la Cinabru.

1. Cand cititi, pentru a marca locul unde ati ramas cu lectura, folositi semne de carte sau indoiti paginile?
Inainte, a se citi "inainte de a avea copii", aveam semne de carte, evident, de obicei facute din cartele de metrou sau din vreo felicitare frumos ilustrata de-a bunicii. Acum cei mici au acces la cartile mele si cum sunt mereu in cautare de pagini cu poze, nu se jeneaza sa imi ia semnele de carte, asa ca fie retin pagina, fie indoi putin-putintel coltul paginii. Cel mai des aplic a doua varianta, ca e mai sigur, si nu mi se pare ca macelaresc cartea in vreun fel, facand asta. Daca as fi scris vreo carte, mi-ar fi placut sa-mi vad cartile "muncite" in felul asta; important e ca sunt citite, pana la urma.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă "da" care a fost aceasta?
Colectionarul de istorie, de Elisabeth Kostova.

3. Cititi in baie?
Odinioara, da, pentru ca nu puteam sa ma opresc din citit. Acum nu am suficienta liniste nici la baie, daca se observa ca lipsesc din peisaj. :D

4. V-ati gandit vreodata sa scrieti o carte si daca "da" care ar fi fost aceasta?
Da, despre Egiptul antic, in tinerete, si acum as scrie carti pentru copii. Astept numai sa mi se mai aseze viata putin si sa ma mai linistesc un pic.

5. Ce credeti despre colectiile de carte de la noi?
E foarte bine ca exista, mai ales daca sunt si la preturi bune. Lectura trebuie incurajata.

6. Care este cartea preferata?
Nu am o carte preferata, am mai multe.

7. Va place să recititi unele carti si care ar fi acestea?
Nu prea citesc a doua oara o carte. Mai raspoiesc iar si iar, de cate ori am nevoie, carti de psihologie, atat.

8. Ce parere ati avea de o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciati si ce le-ati spune?
Mm, nu e genul meu, ma tem sa m-as pierde. Daca as participa la o intlnire de genul asta, as fi tipa din fundul salii, care asculta cu urechile ciulite.

9. Va place să vorbiti despre ceea ce cititi si cu cine?
Daaaaaa, spre disperarea lui Daddy :)). Cu oricine e interesat.

10. Care sunt motivele care va determina sa alegeti o carte pe care sa o cititi?
Autorul, genul, descrierea si in ultimul rand coperta (atunci cand am de ales dintre niste carti despre care nu stiu nimic).

11. Care credeti ca este o lectura "obligatorie", o carte pe care cineva trebuie sa o citeasca?
Mm, nu stiu.

12. Care este locul preferat pentru lectura?
In pat.

13. Cand cititi ascultati muzica sau lecturati in liniste?
Prefer linistea, dar nu ma deranjeaza deloc televizorul, radioul, tipetele copiilor, samd.

14. Vi s-a întâmplat sa cititi carti in format electronic?
Da, ador asta!!! Secretul este sa o faci cu "instrumentul" potrivit. Eu citesc pe ecrane mici, cu lumina proprie (telefon sau mp4 player) si am observat ca ochii nu imi obosesc daca tema readerului are fundal negru si scris alb, sau fundal bleu si scris negru.

15. Cititi numai carti cumparate sau si pe cele care sunt imprumutate?
Prefer sa mi le cumpar singura. Cartile imprumutate sunt o responsabilitate in plus, trebuie invelite si ferite de copii, pentru orice eventualitate.

16. O carte este pentru mine... Cum ati descrie o carte?
Un refugiu. Am citit undeva o chestie foarte draguta despre carti, care suna cam asa: "cine a spus ca traieste numai o singura viata, inseamna ca nu a citit niciodata o carte". Sounds right.

Lav

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii