Camille DeAngelis : Mary renascuta (ed. Tritonic)

Am termiat si cartea asta. De fapt am terminat-o demult, dar nu am apucat sa scriu ceva despre ea, asa ca imi statea in cap. Asa cum imi statea in cap ca o avema de foarte demult si nu o citisem. In fine...

O tanara cercetatoare in domeniul geneticii/clonarii, "inclinatie" mostenita de la tatal sau, afla ca nu poate avea copii si se hotaraste sa o cloneze pe bunica ei, Mary. Numai ca Mary nu este un copil obisnuit, si nici nu va apuca sa fie; ea creste rapid si se naste dintr-un pantec de sticla avand 22 de ani, varsta pe care o avea materialul genetic din care a luat fiinta. Urmeaza drama: toate intrebarile existentiale pe care si le poate pune un om trezit ca din somn dar inconjurat de oameni straini si fara nimic cunoscut in preajma. Frustrari si nervi. Desigur, apare si un personaj pozitiv, care ii alina suferinta. Lucrurile escaladeaza si cercetatoare noastra se vede obligata sa il cloneze si pe bunicul ei. De aici in colo... nu mai e mult de povestit si nici de citit, dar unii pot prefera a doua parte.

Povestea e simpla... oarecum, iar daca subiectul trateaza o problema ceva mai complexa (sau care poate deveni), atunci e scrisa simplu, sa nu zic simplist.

E o carte plina de clisee. M-am abtinut sa nu fiu ironica in descrierea de mai sus. Mai toata povestea se petrece intr-o vila mare, gen mini-castel gotic cazut in paragina, aflat, unde altundeva, decat la mica distanta de universitatea unde preda cercetatoarea - e musai, pentru ca de acolo are nevoie de tot felul de "ingrediente" pentru clonare - apar si niste chiriasi ciudati mai tarziu transformati in tradatori, o relatie de iubire transformata in mila, si tot asa.

As fi preferat sa citesc in engleza cartea asta. Ar fi sunat mult mai bine. Asa, nu o pot recomanda, eventual, decat pustilor de 11-12 ani, sau celor care vor sa se simta de varsta asta.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii