Cel mai simplu fimo-play dough: pasta cu faina, apa si sare - 2070 de cuvinte

8 ianuarie 2013

Cel mai simplu fimo-play dough: pasta cu faina, apa si sare

Ideea de a incerca fimo sau cernit o aveam de mult, insa am evitat optiunea asta, cautand ceva mai ieftin si in primul rand mai putin nociv din toate punctele de vedere. Si raspunsul l-am gasit in primavara trecuta, cand doamna educatoare (care acum e si a Mariei) de la clasa paralela cu cea a lui Mihai, a facut impreuna cu cei mici, martisoare-fluturasi dintr-un fel de coca pe care apoi au pictat-o. Evident, am intrebat despre ce e vorba...


Pasta asta, care mie mi se pare a fi cea mai simpla, se face din:
1 parte faina
1/2 parte sare
1/2 parte apa

*se amesteca, se framanta si se foloseste ca atare. Formele se pot usca la aer sau pe calorifer. Nu am incercat in cuptor.

Si o mica-mica parte din ce am facut cu ea...


O alta varianta de aluat simplu care nu se coace am gasit-o pe net este:
1 1/2 parte faina
1 parte sare
1/2 parte apa
2 linguri ulei
optional, coloranti alimentari

* toate ingredientele se amesteca, se folosesc, iar ce ramanae se pastreaza intr-o punga de plastic sau intr-un borcan cu capac.

Alte variante am vazut ca folosesc tempera pudra pentru a colora aluatul.

Dupa cum am zis mai sus, noi am incercat in acest Craciun prima varianta si ne-a iesit de minune. Am facut stelute pentru brad pe care le-am dat cadou si bilute si cuburi din care urmeaza sa fac tot felul de coliere. Revin in alta postare cu ce si cum am facut...

Have fun!
Lavi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu