Cel mai simplu fimo-play dough: pasta cu faina, apa si sare

Ideea de a incerca fimo sau cernit o aveam de mult, insa am evitat optiunea asta, cautand ceva mai ieftin si in primul rand mai putin nociv din toate punctele de vedere. Si raspunsul l-am gasit in primavara trecuta, cand doamna educatoare (care acum e si a Mariei) de la clasa paralela cu cea a lui Mihai, a facut impreuna cu cei mici, martisoare-fluturasi dintr-un fel de coca pe care apoi au pictat-o. Evident, am intrebat despre ce e vorba...


Pasta asta, care mie mi se pare a fi cea mai simpla, se face din:
1 parte faina
1/2 parte sare
1/2 parte apa

*se amesteca, se framanta si se foloseste ca atare. Formele se pot usca la aer sau pe calorifer. Nu am incercat in cuptor.

Si o mica-mica parte din ce am facut cu ea...


O alta varianta de aluat simplu care nu se coace am gasit-o pe net este:
1 1/2 parte faina
1 parte sare
1/2 parte apa
2 linguri ulei
optional, coloranti alimentari

* toate ingredientele se amesteca, se folosesc, iar ce ramanae se pastreaza intr-o punga de plastic sau intr-un borcan cu capac.

Alte variante am vazut ca folosesc tempera pudra pentru a colora aluatul.

Dupa cum am zis mai sus, noi am incercat in acest Craciun prima varianta si ne-a iesit de minune. Am facut stelute pentru brad pe care le-am dat cadou si bilute si cuburi din care urmeaza sa fac tot felul de coliere. Revin in alta postare cu ce si cum am facut...

Have fun!
Lavi

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii