J.C. Mays : Terra Incognita. The Abyss

Iata o carte care ar avea toate ingredientele pentru a deveni best-seller: idee, imaginatie... pana si coperta e superba. Dar de aici pana la un continut pe masura e drum lung. E prima carte la care renunt dupa mult timp; si de obicei NU las cartile din mana, oricat de proaste sau enervante ar fi...

Joshua Corey Mays scrie in Terra Incognita: The Abyss povestea adolescentului Ben, care gaseste din intamplare o carte magica foarte veche si drumul spre o alta dimensiune, spre o lume fantastica din care isi trag radacinile toate personajele mitologice si toate legendele de pe Pamant. Un fantasy pentru adolescenti, da, dar... totusi ma asteptam la o calitate pe masura ideii. Povestea este superba, ideile sunt foarte bune, insa calitatea scriiturii lasa de dorit si ma enerveaza pur si simplu ca astfel se pierde o fantezie care, scrisa de altcineva, ar fi avut sanse mari sa devina si film.

Daca inceputul e destul de ok, spre mijloc am avut impresia ca citesc descrierea unui joc video; si... wtf, citesc o carte, nu joc un joc unde nu am nevoie sa vad padurea blestemata sau castelul, ci trebuie sa ma axez numai pe inamic. Nu sunt fan descrieri, insa daca vrei sa introduci cititorul intr-o alta lume, aceasta trebuie descrisa mai degraba in 3 paragrafe, nu in 3 propozitii scurte... :(

Mare dezamagire. Adevarul e ca scriitorul, adolescent si el, trece atat de repede peste toate peisajele si personajele fantastice incat nu am putut tine pasul si nu m-am putut implica emotional. Mare, mare dezamagire, mai ales ca Mays nu duce deloc lipsa de imaginatie. Si ceea ce ma intristeaza cel mai mult este ca imi place cartea, imi plac la nebunie ideile din ea si toate personajele fantastice, insa, cel putin acum, imi e imposibil sa parcurg acest stil expeditiv de scris.

Pentru cine vrea sa incerce, cartea e gratuita pentru kindle. Si imi aduc aminte de Grimpow al lui Rafael Abalos, o carte superba, care mi-a placut la nebunie; tot fantasy si tot pentru adolescenti, insa scrisa ireprosabil. Daca si Terra Incognita ar fi fost scrisa la fel de bine... Era prima carte ale carei continuari aveam de gand sa le cumpar. Pfff!

Pace,
Lav

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii