Povestea Craciunului din 2011

        Craciunul asta a fost ciudat; si cel mai matur, de pana acum. Din motive de treaba nu am apucat sa luam majoritatea cadourilor decat sambata la pranz, intr-o zi foarte ciudata (era un ditamai nor gri peste Bucuresti si soarele razbatea dinspre sud-est), si pot sa spun ca asta a fost f ok, pentru ca nu a fost aglomeratie :)) - de cheltuit, am cheltuit mai putin de jumatate fata de anul trecut.
        Cozonaci am facut numai 4 si erau deja gata in ziua de ajun - ca de obicei, inca mai am de lucrat la reteta; amestecul de ciocolata si nuca mi-a iesit insa la perfectie de data asta (ciocolata rasa, nuca pisata, zahar, lapte si un strop de rom).


        Seara, pe la 7, Daddy s-a dus la Obor sa ia bradul, "Ia unul cam cat mine", i-am spus, "dar sa nu fie mai mult de 50-60"; vineri, pe cand venam de la stomatolog am vazut doua doamne care carau de zor un brad impachetat, dar grasun si aproape cat mine de mare - dadusera pe el 100 de lei... mult. S-a intors o ora mai tarziu cu o mandrete de brad ceva mai inalt decta mine, pe care a dat 10 lei. Am scris bine, 10 nu 100, desi si mie mi-a fost greu sa cred. Cica mai erau vreo 5 ametiti cu tone de brazi pe care nu mai aveau cui sa ii vanda, iar brazi mai mici erau aruncati in colturi si luau oensionarii din ei - in 2010 am dat 30 de lei pe un molid mai mic decat asta, pentru ca vanzatorii de brazi tineau la pret si preferau sa faca focul din ei decat sa ii vanda... anul acesta se pare ca a inceput sa le fie foame si lor.
         Am mutat un dulap si am mai sters prin colturi, apoi Daddy a instalat bradul intr-o galeata cu bolovani. In timp ce eu pregateam locul, copiii au impodobit bradul cu zane si margele, iar Maria s-a asezat langa el sa ii citeasca o poveste.


        La impodobit au venit copiii, ba chiar si buni, dornica sa mai vada globurile vechi, cu amintiri, si s-a implicat si Daddy chiar. Eu am pus luminitele, momentul care imi place cel mai mult, apoi i-am cam lasat pe ceilalti. Am filmat toata activitatea si Maria a vrut si ea sa tina aparatul.







        Daddy vroia sa vina Mosul atunci, noaptea, avea el un plan ingenios, dar era deja trecut de 12 si nu s-a mai realizat; a spus ca i-am stricat Craciunul si anul acesta si ca de acum in colo cand va veni iar iarna isi va aminti asta.
        Evident, nu am putut dormi. Am vazut toate cele 12 episoade din Terra Nova, un serial sf nou si destul de interesant... as putea sa spun ca am petrecut ok, linistit, practic in alta lume, ceea ce mi-am si dorit. M-am culcat dimineata, pe la 5 sau 6.
        Eram adormita cand, la un moment dat, il simt pe Mihai ca iese din camera lor si se uita la brad. "Doamne... Doamne...", a exclamat incet, ca sa nu se trezeasca, nevenindu-i sa creada ca deja primisera cadurile. Am zambit in somn, fericita; my job was well done. Mihai s-a dus sa o trezeasca si pe Maria, vorbindu-i pe o voce soptita.
        - Maria, a venit Mos Craciun... Maria, ma auzi? Trezeste-te!
        - Lasa-ma Mihai, ca nu am avut un cosmar... (ps - asa fac ei, cand unul are un cosmar sau se sperie in somn, celalalt ii vorbeste ca sa il linisteasca)
        - Nu, Maria, a venit Mosul, nea-a adus cadouri...
        - Aaaa...
        Au venit apoi amandoi, Daddy a plecat sa se culce pe canapea, iar eu am ramas cu ei sa desfacem cadourile. Acum imi pare rau ca nu le-am facut poze, ar fi fost o amintire frumoasa, sa vada de-a lungul anilor, cum aratau cadurile pe care le-a adus Mosul. :) Pe viitor asa voi face.
        Lista Mosului: Mihai a primit 2 spidermani si un elf malefic, un set de soldati cu cazemata si elicopter si steag (clasicul...), o enciclopedie 3D cu dinozauri si o carte cu povesti, autocolate de perete cu Mickey, Donald si Ben10, un sarpe dintr-un fel de plastic gumat (preferatul lui acum), o masina Bucsa ceva mai mare, un set de 4 globuri cu masinile din Cars, un set de animale cu un camion si o soparla, ca nu se putea fara :)). Maria a primit doua printese pe care si le dorea de mult, Aurora si Cenusareasa (care, trebuie sa spun ca arata superb, sunt f bine realizate si au fost numai 18 lei fiecare, deci se pot gasi si cadouri de buna calitate cu bani mai putini - le-am luat din supermarket), un set de globuri cu printese, doua carti cu povesti, un set de animale, o caleasca cu cal, un caine de jucarie, autocolante mari pentru perete cu Marie, preferata ei din Pisicile Aristocrate si 4 din zanele din Tinkerbell... Cam asta a fost in mare.
        Dupa ce le-am dat copiilor sa manance, i-am spalat si i-am lasat sa se joace cu jucariile noi, m-am culcat la loc si am dormit pana inspre pranz - aveam nevoie, nu numai pentru noaptea pierduta, ci si ca sa ma recuperez dupa o raceala aiurea. A fost apoi o zi linistita, in care mi-am inchis telefonul si nu am vorbit cu nimeni... poate parea ciudat, dar aveam mare nevoie de odihna; si inca mai am.


Anul acesta am dat cadouri facute de mine. Astea-s primele. :)



        Legat de cadouri, am observat ca la 4,5 respectiv aproape 3 ani, le plac inca mult de tot figurinele si animalele din plastic, pe care le pot manevra in orice fel si cu care pot inventa tot felul de jocuri. Mihai nu a dus dorul masinutelor, e super incantat de sarpe si soparla, iar Maria a zapacit deja printesele - ar fi vrut si ea un sarpe. Mihai s-a uitat pe sub rochiile lor si dupa ce a observat ca arata ca noi, oamenii, a fost multumit. Pentru ca nu au nici un fel de problema sa se joace cu jucariile celuilalt (in afara de obisnuitele lupte pe jucarii), acum el doarme cu Cenusareasa, iar Maria cu sarpele lui.
        A fost un Craciun nou. Am trecut categoric in perioada in care nu ma mai intereseaza cadourile pentru mine. Si vreau liniste in continuare; pentru escapism, bag filme la greu... si functioneaza. Pe 26 au venit ai mei in vizita, de care imi era dor si mama mi-a adus bunatati ca acasa :), iar peste 2-3 zile m-am vazut cu familia extinsa. Nice Christmas! :)


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii