Tricorderul sau micunealta mea: smartphone-ul de la Vodafone

          Sotul meu mi-a facut cadou un telefon nou. Ma plangeam de mult (de cand cainele imi muscase vechiul telefon cu optiunea de vizualizare de documente) ca nu am cum sa mai citesc e-book-uri. Sunt maaare fan ebooks, iar cand am deschis in sfarsit din nou un ebook am fost in al noualea cer :).


          Dar vai... mirosul cartilor, textura paginilor, placerea de a le da una cate una nu pot fi inlocuite de o masina rece... pai ce sa zic, or fi astea placeri si sunt, dar la fel de placut e sa stau comod, intinsa in pat, cu lumina stinsa si sa pot citi in liniste uneori chiar si o carte intreaga :), mai ales cand trec prin perioadele mele de insomnii crancene si cititul e singurul care ma ajuta. E-book-urile imi dau un sentiment puternic de intimitate, liniste si o stare de bine, tocmai pentru ca de fiecare data le-am citit pe device-uri mici si in 80% din cazuri in pat, relaxata.
          Stiu ca exista readere sau tablete... initial am fost foarte incantata de varianta unui reader, insa nu sunt atat de eco pe cat par a fi (decat de la minim 30 de carti citite pe an), sunt foarte scumpe pentru functiile pe care le au si sincer existenta atator marci mi se pare stupida si clar o fuga dupa bani a producatorilor. Plus ca sunt imense fata de... un simplu telefon. Apoi tabletele nici nu prea stiu cu ce se mananca, asa ca au picat.
          Telefonul asta e fix ce imi trebuia si il prefer oricarui device oricat de sofisticat de citit, pentru ca e mic, il pot purta in buzunarul pantalonilor si nu traiesc cu teama ca mi-l va smulge vreun ciorditor din mana; am citit chiar si pe drum si nu am aratat ciudat, ci ca un simplu om care isi verifica mesajele. In plus, e multifunctional, iar eu ma dau in vant dupa chestia asta: telefon, camera foto slaba dar acceptabila pentru instantaneele haiose cu copiii, internet (posibilitatea de legare la orice retea wi-fi, mail, reader, work, absolut tot tacamul), organizer, alarme de tot felul... asta ca sa enumar numai cateva. De ce as avea N device-uri care sa faca fiecare cate ceva si care sa coste fiecare o suma considerabila, cand pot avea unul care sa fie bun? De ce sa dorm cu tableta, mobilul, camera foto si organizerul pe noptiera cand pot sa am numai telefonul? Singura care merita luata separat e o camera foto buna, dar pe aia o aveam deja.
          Nu ma intereseaza deloc jocurile, dar am testat ieri unul de curiozitate si mergea ok. Telefonul are un reader al lui care deshide txt, doc si pdf, insa trebuie sa cumperi posibilitatea de a cauta in text sau de a pune un bookmark... Nu e gratuit? Ei, ia sa cautam noi unul pe net si am si gasit... Cool Reader e bestial, un reader gratuit cu multe functii necesare: fundaluri de la alb, gri, negru pana la texturi de hartie si papirus, reglarea luminoziatii, setari pentru font, search in carte si bookmark. Nu deschide pdf-uri, dar astea pot fi cititte cu readerul telefonului, dar oricum nu recomand, pentru ca textul e vazut ca imagine, asadar nu se regrupeaza ca sa fie citit lejer; nu-i bai insa, pentru ca mi-am deschis un pdf, am selectat si salvat in txt (se poate si in doc, am facut tot felul de teste, dar e mai mare fisierul asa ca am renuntat) si l-am citit normal :D. I'm smart, stiu, multumesc.




          De cand il am, adica de aproape doua saptamani am citit deja vreo 4 carti pe el, iar asta nu s-ar fi intamplat niciodata cu cartile traditionale.
          Si nu, nu am cumparat nici un ebook pana acum si nici nu intentionez. Exista o ditamai sursa de ebook-uri gratuite, anume Project Gutenberg, plus multe altele mici si originale (sper sa imi adun linkurile si sa fac o lista pe care sa o pun aici). Pe langa asta, nu stiu de ce, dar dintre aparitiile noi as cumpara oricand cartea de hartie si  nu varianta electronica... nah, ca sunt si eu traditionalista. :))

PS - telefonul costa 400 lei (cel mai ieftin smartphone pe care il poti gasi momentan), dar era gratuit la un abonament nou de vreo 10 euro.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii