Eclipsa de soare, 4 ianuarie 2011 + Cum sa faci acasa un proiector pentru vazut eclipsa :D

Nu cred că am mai fost atât de fericită de.... Am un zâmbet tâmp pe faţă (unii ar zice că îl am mereu, dar eu ţin să contrazic) care cu greu va fi şters. E prea tare eclipsa asta... orice eclipsă de fapt. Iar eu sunt ca o adolescentă care a băut prea multă cola şi energizante...

Iată o poză făcută prin ochelarii speciali de eclipsă, la 10:04:


Afară nu se întunecase de tot, dar era totuşi o lumină anormală pentru o dimineaţă, fie ea şi de iarnă. Aş zice că era lumină de apus de soare, iar umbrele erau prea negre şi intense; într-o dimineaţă obişnuită şi însorită de iarnă, cu zăpadă, totul ar fi trebuit să fie foarte luminos.


Iată şi proiectorul de urmărit eclipsa de soare. Asta a fost marea mea surpriză: a funcţionat! Şi a fost cel mai mişto experiment pe care l-am făcut vreodată. Am mai scris despre el aici.

Ecranul: 1 bucată de carton pe care se lipeste o coala alba de hartie;
Proiectorul: un carton in care am decupat un pătrat; peste gaura asta am
lipit o foiţă de aluminiu (de la o ciocolată), în care am făcut o
gaură mică, mică (cu un ac).
M-am aşezat cu soarele în spate, am ridicat proiectorul şi
în spatele am pus ecranul. Imaginea soarelui, de fapt lumina
acestuia, trecând prin gaura din folia de aluminiu, a apărut
imediat, foarte clar conturată. Evident, cu umbra Lunii
mâncând jumătate din discul luminos. :D

Cu cât distanţa dintre proiector şi ecran e mai mare,
cu atât soarele se va vedea mai mare, dar şi mai neclar.
Desigur, imaginea se vede cu susul în jos.


Şi încă o poză, cu eclipsa la ora 11:26:45.
- de data asta nu mi-a mai tremurat mâna de emoţie :D -

Ce zi perfectă!
:)
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii