Spuse de Noapte Bună

Ritualul nostru de culcare e cam ca la toţi copiii, cred. Îi spăl, îi îmbrac în pijamale, aduc sticluţele cu lapte, ne aşezăm în pat, eu între ei, cu Maria în stânga şi Mihai în dreapta, şi le citesc o poveste, câteodată chiar şi patru.

Apoi îi duc în pat, le aranjez ”prietenii” în jurul lor (un tigru, o girafa, Ernie din Strada Sesame, Bucşă din Cars şi Winnie The Pooh pentru Mihai; Scufiţa Roşie, Kitty, un câine negru şi Donald pentru Maria), îi învelesc pe fiecare în parte, pun luminiţa de veghe, le trimit un sărut de pe vârful degetelor şi în timp ce sting lumina mare le spun o poezioară pe care am inventat-o încă de când Maria era un bebeluş:

Noapte buna,
Somn uşor,
Vise plăcute,
...Tuturor!


O altă ”spusă” potrivită pentru momentele de dinainte de culcare, rostită uşor, ar fi o poezioară pe care Mihai a învăţat-o cu Buni, din revista Draga Mea pentru copii, apărută pe 11.12.2009:

Îngeraş, coboară lin
Lângă patul meu,
Somn uşor tu să-mi aduci
De la Dumnezeu.

Să adorm pe braţul tău
Dulce, drăgăstos,
Până-n zori, când m-oi trezi,
Dintr-un vis frumos.

Azi am mai găsit încă o poezie de noapte bună care mi-a plăcut mult mult de tot. E dintr-o poveste foarte dragă din copilărie, Frumoasa Aşenel:

Noapte bună, noapte bună
Vine Luna să vă spună
Și să toarcă la ferești
Din fuiorul cu poveşti
Noapte bună, noapte bună

Doarme parcul, doarme câmpul
Obosit, doarme şi vântul
Şi-n hamacul florilor
Tot norodul gâzelor.
Noapte bună, noapte bună.

Sună bine ca la finalul zilei să rostesc câteva vorbe ce se doresc a fi liniştitoare. Plus că lor le place. Noapte bună...

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii