Discutii despre culori, fără mami

Săptămâna asta am stat numai în casă. După ce vinerea trecută i-a fost rău lui Mihai, și deși medicul de la spital a spus că nu are nimic grav, aricelul meu nu a fost în apele lui până mai ieri. Și apoi ieri dimineață, ca din senin, Maria a făcut un puseu de febră foarte mare (nu am măsurat, dar cred că trecea ușor de 39) care a ținut-o vreo 3 ore, după care i-a scăzut repede, într-o oră. Bubuluna mică a adormit din cauza febrei, apoi a venit vremea să îl culc pe Mihai și i-am păzit din camera mea, unde m-am cocoțat în pat și am lucrat și am mâncat fursecuri cu ciocolată. Pe la 17:30, ariciul s-a trezit primul și au început amândoi o conversație pe care am tastat-o repede la laptop, că tot nu mai aveam chef de lucru.

- Maiia, vobește cu mine. Mai esti bolnavă?
- Da, răspunde ea tristă, după care strănută puternic.
- Aaa, ai stănutat.
- Da...
- Pai îți dau voie să stănuți.
Liniște.
- Dar de ce ai stănutat, esti bolnavă?
- Daa
- Aaa-ha...

Maria îi mai explică ceva, inteligibil pentru mine, care auzeam și sforăitul lui Daddy, adormit ca un cartof lângă mine.

- Tu vei niște mașini de la mine?
- Daa...
- Asta e bună?
- Nu, răspunde Maria vădit nemulțumită.
- Remorca e bună.
- Nu.
- Tactolul e bun?
- Nu...

Iarăși liniște. Presupun că Maria se uită la jocul de Nu Te Supăra Frate pe care Mihai l-a lăsat împrăștiat pe jos.

- Maiia când o să fi și tu male o să fași și tu jocul ăsta dal acum sunt eu mare ca să fac jocul ăsta. E, ăla poate poți să-l fași tu.
- Daa..

- Ăla e si cu culoli.

Maria, inteligibil.

- Maiia, ce culoale e aia?
- Oșie
- A, da, loșie. Și culoalea aia e abastu. Haide, poți să ieși că nu mai e mami. Maiia joacă-te cu jocul ăla.
- D-ăla, d-ăla, d-ăla. 1, 3, 3.
- Maiia ce culoale e aia?
- Oșie
- Aaa, da' culoalea asta nu e loșie, ăla e loșu. Ăsta e abastu. Și culoalea aia e velde.
- Veede.
- Și ăla e galben.
- Aben.
- Da, galben. Maiia, nu stii ce culoale e aia?
- Oșie, oșie.
- Hei, am zis ca nu e loșie, e abastu.
- Bastu.
- Da. Maiia, jocul ăsta îl fac eu.
- Nuu...
- Aoleo, ai găsit loșu și galben. Da, ai găsit colect.
- Cou, cou. Ute, Mihaaa, cou.
- A, da.
- Opa-sa. Kiti, Kiti, Mickey...
- Ăla loșu de jos e cu ăsta.

Apoi pe ușă apare capul lui Mihai, după el iese și Maria și gata cu spionatul.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii