Cel mai greu de rostit cuvânt, o bâlbâială şi un tic

Mihai spune o gramadă de cuvinte dificile. Cel pe care nu îl poate rosti este RAFT. El îi zice: LAPST. Asta deşi i l-am pronunţat corect de multe ori.

E ceva obişnuit ca la copii de 2-3, uneori şi spre 4 ani să se instaleze bâlbâiala. Şi Mihai e uşor bâlbâit. Cauza e simplă: bâlbâiala apare numai atunci când vrea să spună foarte multe lucruri şi foarte repede, aşa că se incurcă.

Aş putea spune că are un mic tic în vorbire, parţial apărut din cauza mea, cred. Are de multe ori obiceiul să îl dubleze pe ”să”, de exemplu:
- Mami, vleau eu zucălia aia ca să să mă joc eu.
- Avem iault ca să să pap eu.
- A venit Maiia ca să să meagă afală.
Uneori făceam mici pauze atunci când îi vorbeam, în perioada când învăţa şi el să vorbească. Presupun că rupeam câte o frază tocmai după un ”ca să” sau ”să” şi apoi continuam la fel. I-am explicat acum că nu se spune de doua ori ”să”, dar, deşi a părut că înţelege, nu a adoptat noua regulă. Mai aşteptăm. Până atunci, e foarte funny.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii