Leap Year (2010)

De cand ma stiu am fost fan comedii. Am fost si fan horror, dar asta s-a schimbat de cand am fost insarcinata cu Mihai. Am fost si fan al serialelor politiste gen CSI, dar si asta a trecut. Asadar, daca ar fi sa trag o linie, la comedii si sf-uri nu am renuntat niciodata, deh, imi place sa rad si sa visez cu ochii deschisi la locurile 'where no one has gone before'.

Leap Year e o comedie romantica si pentru ca actiunea se petrece in Irlanda, filmul nu e plin de bullshitul american din filmele de gen. Accentul irlandez, desi greu de urmarit pentru cine nu e obisnuit, este fascinant, iar umorul lor mi se pare cel putin la fel de interesant. Ca sa nu mai spun ca tipul ala e... In fine, pe scurt, ea (rol interpretat de Amy Adams, care seamana izbitor de mult cu Grace Kelly) il iubeste pe el dar el nu are nici un gand sa o si ia de nevasta, asa ca ea apeleaza la o veche traditie irlandeza care zice ca in an bisect, pe 29 februarie, femeile isi pot cere jumatatile in casatorie. Cum el e plecat in Dublin la o conferinta, ea trebuie sa "fuga" dupa el, dar drumul e plin de peripetii. Si asa apare in peisaj celalalt 'el' (Matthew Goode) si tot asa incepe cu adevarat filmul, un fel de "cum sa te indragostesti in cateva zile de un om pe care il detesti la prima vedere" [eu... 'been there, done that :D]. Aparitia lui John Lithgow, desi trecatoare, a fost o placere (pentru cine nu mai tine minte, el a jucat in serialul de comedie A Treia Planeta de la Soare). Asadar, un film dragut si amuzant pe care l-am si revazut de cateva ori, cu aceeasi placere.

Momente dn film:

Anna: - Am nevoie sa ma duci pana la Dublin.
Declan: La Dublin, ai zis ? Sa-ti spun ceva despre Dublin, Anna din Boston. Dublin e orasul pungasilor, escrocilor si al serpilor haini. Acolo se aduna gunoaiele omenirii, ca sa otraveasca frumoasa noastra tara. Nu te-as duce la Dublin nici daca mi-ai da... 500 de euro.
Un batran din bar: Doamne ! Eu mi-as vinde nevasta pentru 500 de euro !
Alt batran din bar: Crede-ma, n-ar fi prea multi amatori.
-----------
Anna: N-ai sa dormi cu mine in patul ala, dle O'Brady-Callaghan!
Declan: Poate ca tu n-ai sa dormi in pat cu mine.
Anna: Halal cavalerism !
Declan: Cavalerism? Bine ai venit in epoca egalitatii. Voi ati vrut-o, acum suportati.
-----------
Anna: Eu plec la Dublin.
Frank: Nu poti.
Anna: De ce nu?
Frank: E duminica. Nu se pleaca la drum duminica sau cand e luna plina.
Anna: Nu cred in superstitii.
Frank: Dar in mersul trenurilor crezi ? Duminica nu circula niciun tren.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii