Asculta ce spune copilul


Unul din cele mai importante lucruri pe care le-am invatat cand vine vorba de a intelege si de a comunica cat mai bine cu copilul, este ca trebuie sa ascult cu atentie ce are de spus, ce vrea si sa nu fac niciodata greseala de a presupune dinainte ce e in capul lui.

1. NU PRESUPUNE ca stii ce vrea cel mic, daca nu ai inteles ce spune din prima, lucru foarte posibil pentru ca ei de abia acum invata sa vorbeasca, mai intreaba-l o data ce vrea sau cere-i sa te lamureasca;
2. NU PROIECTA asupra lor ideile tale;
3. copii NU vor sa faca neaparat 'prostii' ca sa iti strice tie ziua (in cazul de fata, sa se bage in masina de spalat, desi ideea nici macar nu a venit de la el, ci i-a fost sugerata), asa ca atunci cand umbla cu obiecte odata interzise, e foarte posibil ca ei sa fi invatat sa le si foloseasca (masina de spalat, robinete, telecomanda, incuietori, computer, etc).

restul articolului, aici

Love,
Lav

Trimiteți un comentariu

3 Comentarii

  1. De multe ori pentru a intelege mai bine ce vor sa faca sau sa spuna, este de preferat sa-i lasi sa faca actiunea fizica propriu-zisa, exceptand pericolele evidente, foc sau curentare.
    Cand nu inteleg ce spun baietii ii rog sa-mi arate. Si asa ne intelegem mai bine. Si alor mei le place masina de spalat care face zgomot, baga si ei hainele la spalat dar mai ales ma ajuta sa le intind, Mircea imi da carlige si dani taraste hainele pana la uscator.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, si noi la fel. De obicei Mihai prefera sa imi explice daca il intreb ce doreste... adevarul e ca are un debit de cuvinte pe care nu il inteleg mereu... deh, sunt cuvinte noi si nu le pronunta corect inca... Dar in general este foarte cooperant.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu prefer sa-l las pe Matei sa experimenteze, la 2,3 ani, cam tot ce se poate manui in siguranta - robinete, aspirator (ma juta la aspirat, spalat vasele, poate uda florile din ghivece), iar pentru cei din jur sunt intotdeauna o sita care cerne, astfel incat Matei sa nu primeasca idei care ar putea duce la activitati periculoase. Am intotdeauna la mine un "nu-i da idei din astea!

    RăspundețiȘtergere