Primele cantece ale lui Mihai (vara 2009)

Le cant mult, lui Mihai si Mariei, cantecele pentru copii, dar am un repertoriu destul de restrans, de obicei Ratustele mele, In padurea cu alune, Bate vantul frunzele, Ceata lui Pitigoi, Grivei e manios (preferatul Mariei), Piticii voinicii, Frere Jacques, Old McDonald had a farm, Melc cotobelc, Cuculeana lugojana... plus cateva generice de desene animate si seriale pentru copii (Oraselul lenes, H2O, Hannah Montana, Locomotiva Thomas, Caruselul magic, Chuggington)...

"Baaaatee vââââtuuuu...."

Primul pe care l-a cantat este Bate vantul frunzele si suna exact asa cum l-am scris mai sus.

Interesant mi s-a parut cum a ajuns sa invete, practic, cantecelul, ca de cantat mai lalaia el cate ceva. Si e mult spus sa invete cantecelul, pentru ca zice doar 2 cuvinte, dar tot e un inceput si asta.

Foarte important pentru el (presupun ca asta functioneaza si la altii, nu stiu, nu am experienta cu alti copii) a fost asocierea cu ceva ce ii place, ceva de care se simte oarecum apropiat... si asa ajungem la lupul din povesti, care a suflat in casutele porcusorilor si despre care Mihai credea ca sufla si in frunzele copacilor, atunci cand bate vantul. Lupul e personajul lui preferat pe care l-a intalnit prima data in Scufita Rosie; desi stim ca ei nu discern intre bine si rau la varsta asta, am optat sa nu ii zicem ca lupul le mananca pe bunica si fetita, ci numai le sperie, si cum si lui ii place jocul asta, lupul a devenit un exemplu pentru el. Apoi am citit povestea cu cei trei porcusori si il imita pe lup, intra oarecum in pielea lui, mai ales la sfarsit. Dupa asta a venit toamna si el a mai crescut, a devenit mai constient de ce se intampla in natura si a observat ca frunzele se misca atunci cand bate vantul; prima data cand a devenit constient de asta a zis "lupu fuflă" (asta se intampla cu 2-3 luni inainte sa implineasca 2 ani). Atunci am inceput sa ii cant cantecul asta... de fapt primele 2 versuri de fiecare data si pentru restul inventam alte rime legate de el si Maria, sau de noi in general, chestii amuzante. Si asa a ajuns sa repete si el, privind fascinat frunzele, dupa care a inceput sa il cante si in casa.

"Booob Bidăăăăl... Pi e chet."

Al doilea cantecel e genericul animatiei cu Bob the Builder, pe care l-am gasit pe youtube, ca la noi inca nu e. Avem si carte cu aventurile constructorului si un fel de servieta cu un mini orasel. Bob the Builder are un santier cu 2 excavatoare, un tractor, un compresor, o betoniera, o pisica si un caine... exista si un personaj mereu pus pe sotii, eu l-am rebotezat Dovlecel, pentru ca atunci cand am inceput sa ii citesc peripetiile lor din carte era prea mic ca sa inteleaga numele lui ciudat din engleza. Iubeste cartea aia, a invatat povestile si acum imi explica mie ce se intampla, dupa poze. Cantecul l-a invatat pentru ca i l-am tot cantat eu prin casa si el ma punea sa il repet iar si iar: "Mai o data!". Varianta originala a lui "bob bidal pi e chet" este "Bob the builder, can we fix it / Bob the builder, yes we can!"

"Iiiaaa iiaaa ooooo"

Asta e refrenul de la Old McDonald had a farm. Am incercat sa ii fac o adaptare in romana, cu Mos Martin in loc de batranul McDonald, dar nu s-a lipit de Mihai. Oricum, nu poate retine multe cuvinte acum, am observat ca media e de 3.

"Mec mec" si "Căcăies"

Primul, se inetelege, e Melc codobelc. Nu am putut pana acum sa il fac sa zica si "codobelc". A incercat el odata sa zica ceva, dar nu a reusit, mai mult a inganat niste sunete.

A doua e Trei iezi cucuieti. Curios aici e ca a retinut versuri din mijlocul cantecelului, desigur, nu . Eram cu el in curte, terminasem de cantat pentru a 10 oara cred (recunosc, ma luase somnul putin :D) si imi zice:
- Mai o data! Mami, mai o data!
- Ce mami, ce sa mai cant?
- Ala... mama aduce, fori (flori), cacaies...

Desigur, Maria e mereu prezenta cand cantam si se leagana din stanga in dreapta, razand, strambandu-se din nas si aratandu-si cei 4 dinti in toata splendoarea lor (ii si testeaza, pe cine prinde... eu sunt martora, sunt al naibii de ascutiti :D ).

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Bravo pentru exersarea cantecelelor.

    Mircea stie destule, le poceste dar le canta pana la sfarsit. Secretul? In fiecare zi se posteaza la calculator, pe youtube si se uita la 20 de cantece, unele le-am vazut mentionate si de tine, plus cateva desene scurte gen Cei trei purcelusi, bucle aurii, Scufita rosie si Frumoasa adormita, tot de pe youtube.

    E superhaios cum canta, de obicei eu incep versul si el il termina. E foarte distractiv.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihai nu are rabdare multa la computer. trebuie mereu sa fie ceva nou si diferit de fiecare data, adica film, cantec, joc, imagini, cam asa.

    RăspundețiȘtergere