Operatiunea OLITA, o noua faza

Totul mergea bine, dupa cum am si scris asta vara. Cat timp statea in fundul gol, Mihai nu avea probleme cu olita, facea cu placere pipi din picioare. Apoi am plecat in concediu la parintii mei, unde am stat 3 saptamani, si nu l-am mai lasat asa de "liber", ca sa nu le murdarim covoarele si dusumeaua cu "accidentele" inevitabile. Rezultatul a fost ca s-a dezobisnuit sa faca la oala si nici nu mai zicea macar cand vine pipi. Pe moment am spus ca facem pauza, ma gandeam ca poate nu e pregatit, ca e mai interesat de altele si nu vroiam sa il stresez.

De o saptamana, insa, m-am hotarat sa il las fara pampers, pur si simplu, desigur, numai cand e treaz - e septembrie si destul de frig in casa, asa ca il tin numai cu chiloti, un dres gros (cred ca ii tine mai cald si imi e mai usor sa spal un dres decat un pantalon, nu stiu de ce...) si nelipsitele lui sosete-papuci (nu suporta papucii, asa ca are cateva perechi de sosete groase cu ventuze pe talpa care sunt pe post de papuci); afara ii pun panataloni si pantofi sau sandale, in functie de cat de cald e. Ma gandesc ca trebuie sa il imbrac bine, sa nu ajunga sa faca pipi de frig si mai ales sa nu raceasca pentru ca el e obisnuit sa mai stea si pe piatra. Asa... si i-am reamintit mai mereu sa spuna cand vine pipi; normal ca in prima zi nu am reusit nimic, a udat doua schimburi. A doua zi a spus, dar a si scapat putin pe el. A treia zi, ca in povesti, s-a intamplat minunea... eu eram la bucatarie, pregateam mancarea, el era afara si il aud ca vine la usa si zice "Mami, pipi!"... eu fug afara "Aoleo, stai mami sa facem la copac, ca Piticu." (Piticu e cainele nostru pe care l-a vazut cand a facut pipi si a ramas foarte uimit ca el face pipi la copac/gard/stalp/planta, asa ca i-am zis ca si el poate sa faca pipi asa :D - i-as zice aproape orice ca sa il determin sa faca si el, sa ii starnesc interesul si curiozitatea). Si a facut, un pipi foarte puternic, ca sa spun asa, si eu m-am legat si de asta, pentru ca lui ii place sa ude gradina cu Daddy, cu un furtun cu jet puternic, asa ca am bagat imediat: "Ia uite mami ce jet... Pfiu, ce pipi cu jet..." Raspunsul lui a fost imediat: "Mai, mai veau... jet."

And so... Mihai face la olita in casa, desigur mai are si scapari, e normal, nu ma enervez, ci par dezamagita. Afara, daca e foarte frig sau atunci cand merge in parc ii pun pampers, dar ii mai si zic sa spuna cand vine, ca sa pastram acelasi curs; si a spus si asa, cu pampers, si a tinut pana cand am ajuns eu la el si a facut la pom.

Si am observat ceva interesant: imi spune ca vine pipi de multe ori inainte sa si faca; la inceput am crezut ca ii place sa se joace cu mine, ca ma vede ca fug grabita cu olita la el si il amuza, insa dupa ce a nu stiu cata oara mi-a zis ca face pipi si eu i-am zis ca ma pacaleste, a facut, intr-adevar. Asa ca probabil el simte ceva, si zice, nu e inca stapan pe situatie; acum mergem la olita de fiecare data cand zice, fie ca e alarma falsa sau nu.

Foarte important, in tot procesul asta, a fost ca am facut o paralela intre o activitate care ii place, respectiv udatul, si pipi - la el nu ar fi mers sa il las pe oala si sa ii dau jucarii sau o carte, e prea mare si neastamparat. Asa ca m-am gandit sa ii starnesc interesul asa, si am reusit.

Faza urmatoare este, desigur, sa faca si caca la olita. Pana acum, minunea asta s-a intamplat o singura data si foarte greu, cred ca il sperie ceva, asa ca nu fortez. Oricum, e cool asa, fara pampers, macar cand e treaz, se joaca mai bine, alearga mai bine, se simte mult mai bine si pare ca are o treaba foarte imprtanta de facut atunci cand sta la olita, ca un baiat mare.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Bravo voua. Mircea e puturos, stie ce trebuie sa faca, se dezbraca singur, se aseaza pe olita dar tot nu face.

    Cred ca la anul vom reusi sa scapam, sper definitiv, fara pampers noaptea.

    RăspundețiȘtergere
  2. E, depinde de stare. Azi, de exemplu, nu a facut decat o singura data. Ma tem sa nu intre intr-o faza de refuz...

    RăspundețiȘtergere