Black Dahlia, un film trist

Am vazut de curand filmul asta, mai mult din cauza subiectului si a epocii in care se intampla actiunea, America anilor ’50... (bine, recunosc, si prezenta lui Josh Hartnett in film a jucat un rol important). Mie imi plac filmele vechi, alb-negru, in care totul se termina cu bine in cele din urma, si, poate cel mai important, nu vezi sange din belsug, iar de scenarii si actori numai are rost sa vorbesc. Imi plac si pentru ca am crescut cu ele (da, Telecinemateca) si imi amintesc de copilarie.
Revenind la The Black Dahlia, filmul, este inspirat dintr-un caz real, o crima oribila, prima de aceasta bestialitate din America, din cate stiu eu. Pentru curiosi, mai multe informații despre caz se găsesc pe internet.
În mare mi-a placut filmul, a recreat bine atmosfera acelor ani, aratand insa si fata urata a Americii. Ingredientele sunt mai mult negative: incocenta pierduta, prostitutie, coruptie, relatii incestuoase, crima... Desigur, filmul nu e lipsit de clisee, unele foarte evidente, cum ar fi lupta intre politistul bun (novice) si cel „rau” (cu experienta si legaturi in lumea interlopa), care devin parteneri desi se urasc... La inceput pare plictisitor filmul, cel mai potrivit ar fi sa spun ca seamana cu o carte a Agathei Christie, actiunea se inteteste spre sfarsit, si se inteteste destul de puternic. Desi filmul este axat cam 40% pe crima in sine - pentru ca se vrea un film complex (desi nu stiu cat de bine a si iesit asa) -, m-a impresionat modul in care a fost prezentata victima: probele de actorie au facut legatura cu ea, fiinta vie, increzatoare, plecata de acasa in cautarea visului american. Revenind la dorita complexitate a filmului, aici cred ca a fost o greseala. Povestea pare un pic de suprafata, poate din cauza scenariului, poate si pentru ca actorii nu au jucat exceptional de bine incat sa para 100% credibili.
Oricum... in mare, i-a placut, dar nu este un film pe care l-as mai revedea prea curand. Il recomand insa, pentru toate aspectele pozitive pe care le-am scris mai sus.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii