Cu pași mici spre astronomie...

imagine: astroshop.ro
Poate cea mai pregnantă amintire din copilărie este cu mine, stând pe treptele casei și privind cerul plin de stele, în timpul vacanței de vară. Pe vremea aia se vedeau stele multe din București, nu ca acum. Iar ca să văd Luna, foloseam un binoclu de-al lui tata. Și eram atât, dar atât de fascinată, că în zilele alea, când Luna era la perigeu și vedea totul bine - munții și văile ei, chiar dacă nu vedeam stelele deloca mai mari nici prin binoclu, îmi amintesc că mă culcam cu un zâmbet mare și fericit pe buze. Acum, după atâția ani, mi s-a îndeplinit un vis. (De fapt, nici măcar vis nu era, pentru că în copilărie nici măcar nu visam la așa ceva... eram perfect mulțumită cu nopțile mele calde, senine și înstelate de vară.)

Am primit de la Moș Niculaie un telescop - după primele noastre încercări, destul de bun (seamănă 99% cu ăsta din imagine). Și cum anul ăsta am avut record de zile înnorate deasupra Bucureștiului, vreo 28-30, nici nu am putut să-l folosim. :) De două zile însă... e senin.

Ei, atunci... să ne uităm și noi la Lună, nu?
Bine, dar când răsare Luna în perioada asta? Că e foarte posibil să vrem noi s-o vedem, dar ea să stea frumușel pe cer toată ziua și noaptea să facă nani...

Așa că m-am pus e căutat și am găsit...

Observatorul Astronomic are o pagină care CALCULEAZĂ ora la care RĂSARE LUNA și ora la care APUNE, doar că pentru asta trebuie să introduci datele exacte ale locului în care te afli, iar pentru asta am găsit o HARTĂ CARE CALCULEAZĂ LATITUDINEA ȘI LONGITUDINEA unui loc, folosind google maps - foarte șmecheră ideea.

Ne punem cu burta pe carte. Pe cartea de astronomie, de data asta. Dacă tot nu am învățat materia asta în liceu, față de alți norocoși, și doar am citit acum e momentul să aprofundez.

Eu... am ochii în stele. :)
Lav
*.*

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii